Evoque Owners Club banner
41 - 51 of 51 Posts
Cześć @merv.irving75
Mam 2013 i wcześniej miałem inne samochody z automatyczną skrzynią biegów Asin w naszych samochodach.
Stukanie może być mechaniczne lub programowe.
To zrobiłem, ponieważ mój miał lekkie stukanie, ale teraz jest o wiele lepiej.
1 Sprawdź drążki stabilizatora na górze silnika po prawej stronie, a także bezpośrednio pod spodem w tej samej pozycji. Tuleje nie powinny być rozszczepione (górna tuleja to tuleja pusta, więc powinna mieć szczelinę wokół i być przymocowana do dołu). Moje były w porządku.
2 Płyn w skrzyni biegów z czasem się degraduje, wymieniłem go trzy razy i wymienię go jeszcze trzy razy latem, aby znów był ładny i różowy. Płyn ma specyfikację AW1 i zapłaciłem około 100 funtów za 20 litrów od Smith and Allen, wystarczająco na sześć wymian. (Zrobiłem przewodnik DIY, zamieszczę link)
3 Zresetuj licznik degradacji oleju w skrzyni biegów po wymianie, aby skrzynia wiedziała o nowym płynie.
4 Zresetuj uczenie się skrzyni biegów, jak wspomniano powyżej.
Mój natychmiast poczuł się bardziej responsywny i gładszy, a po kilku dniach uczenia się nowego płynu i ustawień jest naprawdę gładki, a lekkie stukanie zniknęło. Możesz poczuć, kiedy wybierasz jazdę, jak w każdym automatycznym fwd, jak silnik się kołysze, ale stukanie zniknęło.

Czytałem, że istnieje konkretna aktualizacja oprogramowania dla samochodów z lat 2012/13, ale nie mogę jej znaleźć.

Zignoruj ​​wszystko o 9-biegowych i skrzyniach ZF, są one zupełnie inne niż nasze.

Mam nadzieję, że to pomoże.
 
  • Like
Reactions: CaptainNick
Sugerowałbym przejrzenie opcji, które wymieniłem powyżej. Te pudełka mogą stać się nieporęczne, gdy płyn się zestarzeje.
 
Cześć,

Mam model Automatic Prestige z 2012 roku, który mam od stycznia i nie mam większych problemów. Chociaż mam ten sporadyczny problem, mam nadzieję, że ktoś rzuci trochę światła na tę sprawę.

Wyszukałem w internecie rozwiązania, ale nie mogę znaleźć nikogo, kto miałby dokładnie ten sam problem co ja!

Problem polega na tym, że kiedy przechodzę z Park, Reverse lub Neutral do Drive, czasami występuje dość duże szarpnięcie lub stuknięcie po wybraniu Drive. Kiedy samochód się porusza, nie mam żadnych problemów ze skrzynią biegów, która zmienia biegi w górę lub w dół. To tylko początkowy wybór napędu powoduje szarpnięcie samochodu.

To również nie zawsze się zdarza, ale wydaje się, że zdarza się coraz częściej.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Dzięki
Czy udało Ci się rozwiązać problem, zmagam się z tym samym
 
Ponownie zamieszczę tutaj rozwiązanie tego problemu.

Mój samochód (2013 2.2 SD4 - Aisin 6sp Auto) miał ten sam 'szarpnięcie' podczas ruszania z miejsca po około 30 minutach jazdy. Rozwiązaniem była aktualizacja oprogramowania zgodnie z Biuletynem Technicznym JLR (patrz załączony plik). Co prawda dotyczy to rynku północnoamerykańskiego, ale istnieje równoważna wersja dla rynku brytyjskiego, którą główny dealer znalazł w swoim systemie. Nie mam jej kopii, ale podejrzewam, że jest prawie identyczna.

Jeśli to przeczytasz, zobaczysz, że odnosi się to do pobierania niektórych wersji oprogramowania, a następnie wykonania procedury adaptacji określonej w biuletynie. Zostało to wykonane przez mojego głównego dealera w maju 2024 roku i około 10 tysięcy mil później mogę poinformować, że samochód ani razu nie szarpnął.

Co prawda, mój samochód miał w tym czasie przejechane tylko 64 tysiące mil, a płyn w skrzyni biegów został wymieniony w ciągu ostatnich kilku miesięcy, więc możesz również mieć niektóre z problemów, które opisał Binty i uprzejmie udostępnił instrukcje, więc warto je sprawdzić.

Wiem o co najmniej trzech członkach tutaj, którzy mają już te aktualizacje oprogramowania i żaden z nas nie zgłosił od tego czasu żadnych problemów.

Oto link do mojego oryginalnego wątku: Range Rover Evoque 6 Speed Auto Gearbox Judder - Fixed

Mam nadzieję, że to pomoże?
 

Attachments

Jestem autorem tego wątku. Mój evoque wciąż ma ten problem! Zrobiłem wymianę oleju w skrzyni biegów i nie zrobiło to żadnej różnicy i może to być zbieg okoliczności lub może jest to powiązane, ale po wymianie oleju mam teraz szarpiącą skrzynię biegów podczas jazdy pod górę i muszę albo zwolnić, albo zwiększyć prędkość, aby skrzynia biegów zmieniła bieg, aby zatrzymać szarpanie.
Cześć, przepraszam, wiem, że to kilka lat temu, ale mój też robi dokładnie to samo, co twój, z szarpaniem pod górę, czy dostałeś odpowiedź?
 
Użyj paska wyszukiwania w przypadku problemów ze skrzynią biegów, na ten temat jest mnóstwo wątków i odpowiedzi. W międzyczasie spróbuj zresetować skrzynię biegów, dzięki @Maffy
 
Cześć, przepraszam, wiem, że to kilka lat temu, ale mój też robi dokładnie to, co twój, z szarpaniem pod górę, czy dostałeś odpowiedź?
Cześć Maggie, odpowiedziałaś autorowi tego wątku, który ostatnio zamieścił tutaj post prawie 2 lata temu, więc nie jestem pewien, czy dostaniesz odpowiedź. Mój ostatni post nr 47 w tym wątku wyjaśnia, jak to naprawić. Oto link do tego postu: #47

Zasadniczo potrzebujesz aktualizacji oprogramowania, którą może wykonać tylko główny dealer. Land Rover wydał biuletyn techniczny w tej sprawie wszystkim głównym dealerom, informując ich, jak rozwiązywać te problemy, jeśli klient zgłosił ten problem.

Zapraszam do wysłania mi wiadomości prywatnej, jeśli potrzebujesz dalszej pomocy w rozwiązaniu tego problemu. Wydaje się, że jest to słabo zgłaszana usterka w Internecie, która daje tym samochodom złą prasę, podczas gdy można ją łatwo rozwiązać za pomocą pewnych zmian w oprogramowaniu, wykonywanych przez głównego dealera za pomocą sprzętu diagnostycznego głównego dealera.
 
2015 disco sport, 9 biegów. Odgłos stukania i trzaskania przy wyborze D, ale dzieje się to tylko po rozgrzaniu samochodu do temperatury roboczej, zatrzymaniu na 10-15 minut i ponownym uruchomieniu, wybraniu D i trzasku. Dźwięk dochodzi jakby z tyłu samochodu. Przy wyborze D i ruszaniu, obroty rosną i nic się nie dzieje, a następnie szarpnięcie i trzask z tyłu. Wrzuciłem na luz i z powrotem na D i wszystko w porządku. Żadnych problemów podczas jazdy. Czy ktoś ma jakieś nowe informacje lub diagnozę od dealera? Również brak kodów błędów po skanowaniu. Zmieniłem również płyn, było dobrze przez 2 tygodnie, a potem znowu to samo.
 
41 - 51 of 51 Posts