Evoque Owners Club banner
21 - 40 of 51 Posts
Mój miał zresetowane oprogramowanie skrzyni biegów do ustawień fabrycznych i wydaje się być lepiej przez chwilę. Problem wydaje się wynikać z programu samouczenia dla skrzyni biegów i po krótkim czasie wydaje się wracać do tego samego zachowania co wcześniej, tj. stukania i szarpania. Dobra robota JLR. Evoque z mnóstwem całkowicie bezużytecznej i niepotrzebnej elektroniki jest zbyt mądry dla własnego dobra. :mad:
 
Mój miał zresetowane oprogramowanie skrzyni biegów do ustawień fabrycznych i wydaje się być lepiej przez chwilę. Problem wydaje się wynikać z samouczącego się programu dla skrzyni biegów i po krótkim czasie wydaje się wracać do tego samego zachowania co wcześniej, tj. stukania i szarpania. Brawo JLR. Evoque z mnóstwem całkowicie bezużytecznej i niepotrzebnej elektroniki jest zbyt mądry dla własnego dobra. :mad:
Sądzę, że to coś więcej niż elektronika JLR.

Miałem beamera z podobnymi objawami i po zresetowaniu adaptacji skrzyni biegów, przez kilka dni było lepiej. Jednak objawy wracały po kilku dniach.

Płukanie oleju w skrzyni biegów i reset adaptacji rozwiązały ten problem.

Pamiętam, że mówiłeś, że Twój samochód był u dealera wiele razy. Czy prosiłeś ich o wymianę oleju w skrzyni biegów +/- oleju Haldex?

SSD (oprogramowanie diagnostyczne na poziomie dealera) sugeruje wymianę oleju w skrzyni biegów, jeśli nie może znaleźć błędu sprzętowego. Problem, jaki widzę, polega na tym, że (prawdopodobnie) większość dealerów nie zawraca sobie tym głowy i ta informacja nie jest nam przekazywana (chyba że Twój dealer jest wyjątkowo dobry i uczciwy).
 
Tylko dla informacji zapytałem Bell Engineering, czy wymieniliby olej w mojej automatycznej skrzyni biegów. Nie dotykają automatycznych skrzyń biegów.
Dla niezależnej opinii uważam, że nie ma nic złego w zadzwonieniu do niezależnego specjalisty od automatów i poproszeniu o radę. VMTP Midlands Ltd wie, o czym mówi. Zajmują się tylko automatycznymi skrzyniami biegów.
Nie mam z nimi żadnych powiązań (zanim zapytasz). Ale po zadzwonieniu do kilku głównych dealerów, którzy nie mieli pojęcia, i kilku niezależnych, rzekomych warsztatów Land Rover, VMTP byli jedynymi, którzy wydawali się wiedzieć, o czym mówią. Bardzo przyjaźni i chętnie udzielają porad, niezależnie od tego, czy z nich skorzystasz, czy nie.
 
Myślę, że to coś więcej niż elektronika JLR.

Miałem beamera z podobnymi objawami i po zresetowaniu adaptacji skrzyni biegów, było lepiej przez kilka dni. Jednak objawy wracały po kilku dniach.

Przepłukanie oleju w skrzyni biegów i reset adaptacji rozwiązało ten problem.

Pamiętam, że mówiłeś, że twój samochód był u dealera kilka razy. Czy prosiłeś ich o wymianę oleju w skrzyni biegów +/- oleju Haldex?

SSD (oprogramowanie diagnostyczne na poziomie dealera) sugeruje wymianę oleju w skrzyni biegów, jeśli nie może znaleźć błędu sprzętowego. Problem, który widzę, polega na tym, że (prawdopodobnie) większość dealerów nie przejmuje się tym i ta informacja nie jest nam przekazywana (chyba że twój dealer jest wyjątkowo dobry i uczciwy).
Cześć makkan, jedną z pierwszych rzeczy, które zostały wymienione, była pompa Haldex z nowym filtrem i prawdopodobnie olejem, kiedy tylny mechanizm różnicowy został również wymieniony, ale nie sądzę, żeby olej w skrzyni biegów został zmieniony.
 
Cześć makkan, jedną z pierwszych rzeczy, które zostały odnowione, była pompa Haldex z nowym filtrem i prawdopodobnie olejem, gdy tylny mechanizm różnicowy został również odnowiony, ale nie sądzę, żeby olej w skrzyni biegów został zmieniony.
Przy takich objawach wymiana oleju w skrzyni biegów + uszczelka miski olejowej (jeśli potrzeba) to pierwszy krok, a jeśli to nie pomoże, to Haldex.

Warto odbyć uprzejmą rozmowę z dealerem.
 
Przy tych objawach wymiana oleju w skrzyni biegów + uszczelka miski olejowej (jeśli potrzeba) to pierwszy krok, a jeśli to nie pomoże, to Haldex.

Warto odbyć uprzejmą rozmowę ze swoim dealerem.
Cześć makkan, wielkie dzięki (y) za info. Zadam pytanie, kiedy zabiorę go następnym razem (co powinno być dość szybko).
 
Przy tych objawach wymiana oleju w skrzyni biegów + uszczelka miski olejowej (jeśli to konieczne) to pierwszy krok, a jeśli to nie pomoże, to Haldex.

Warto odbyć uprzejmą rozmowę z dealerem.
Tylko sprostowanie:

Oto odpowiedź, którą otrzymałem od ZF UK (producenta dziewięciobiegowej skrzyni biegów)/


Zatem nie sugerują wymiany/serwisu skrzyni biegów.

O ile nie ma problemów, a w takim przypadku JLR sugeruje:

Kiedy przechodzimy przez SDD (portal diagnostyczny JLR), sugeruje (wybierając gwałtowną zmianę biegów podczas rozwiązywania problemów):
1- Zresetuj ustawienia adaptacji skrzyni biegów
2- Jeśli problem nadal występuje, zaktualizuj tylko oprogramowanie układowe skrzyni biegów.
3- Wymień olej w skrzyni biegów, jeśli powyższe kroki zawiodą.
 
  • Like
Reactions: CaptainNick
Cześć makkan, wielkie dzięki (y) za info. Zadam pytanie, kiedy następnym razem to wezmę (co powinno być dość szybko).
Znalazłem to:

Image


Nie jestem pewien, czy to dotyczy Twojego samochodu, jednak nasi amerykańscy przyjaciele mają to wezwanie do serwisu skrzyni biegów (jak to nazywają) Q500.

Więcej szczegółów tutaj:
 
Włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika.

Naciśnij pedał gazu do oporu i przytrzymaj go przez 15 sekund.

Zwolnij pedał i wyłącz zapłon.

Odczekaj 2 minuty, a następnie uruchom samochód i jedź.
to zadziałało za pierwszym razem! Dziękuję.
Jednak myślę, że włączyłem tryb serwisowy, próbując pozbyć się komunikatu "usterka hamulca postojowego" (co zadziałało), ale nigdy nie przeszedłem procesu wyłączania trybu serwisowego, ponieważ nigdy nie było powiedziane, że wszedł w tryb serwisowy.
 
Cześć wszystkim,

mam ten sam problem ze skrzynią biegów. Poszedłem do serwisu i powiedziano mi, że powinienem wymienić korpus zaworu.
Wymieniłem korpus zaworu i nic się nie zmieniło, wygląda tak samo (złom, gdy przechodzi się z P na R lub D).
Czy macie jakieś rozwiązanie?
 
Cześć,

Czy znalazłeś na to rozwiązanie?
Cześć PhilB,

Mój ma ten sam problem, w najgorszym przypadku to 3 małe szarpnięcia/szarpnięcia i 1 BARDZO POWAŻNE SZARPNIĘCIE/SZARPNIĘCIE na końcu sekwencji, gdy przechodzi z R do D lub odwrotnie, czasami zanika na krótki czas, ale i tak wraca. 13 września idzie do dealerów, myślą, że może to być związane z pompą Haldex, ponieważ nie została ona wymieniona, gdy nowy mechanizm różnicowy został zamontowany na początku lipca.

Zresetowałem skrzynię biegów (z innego powodu, zanim to się po raz pierwszy wydarzyło) i natychmiast straciłem około 5 MPG.
 
Cześć,

Mam model 2012 Automatic Prestige, który mam od stycznia i nie mam większych problemów. Chociaż mam ten sporadyczny problem, mam nadzieję, że ktoś rzuci na to trochę światła.

Wyszukałem w internecie rozwiązania, ale nie mogę znaleźć nikogo, kto miałby dokładnie ten sam problem co ja!

Problem polega na tym, że kiedy przechodzę z pozycji Park, Reverse lub Neutral do Drive, czasami występuje dość duże szarpnięcie lub stuknięcie po wybraniu Drive. Kiedy samochód się porusza, nie mam żadnych problemów ze skrzynią biegów, która zmienia biegi w górę lub w dół. To tylko początkowy wybór napędu powoduje szarpnięcie samochodu.

To również nie zawsze się zdarza, ale wydaje się, że zdarza się coraz częściej.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Dzięki
Cześć, mam dokładnie ten sam model i rok i u mnie dzieje się to samo, będzie się tak działo przez jakiś czas, a potem przestanie na długi czas, zanim się powtórzy!! Niestety nigdy nie doszedłem do sedna sprawy. Adele
 
Discussion starter · #37 ·
Jestem oryginalnym autorem tego wątku. Mój evoque nadal ma ten problem! Zmieniłem olej w skrzyni biegów i nie zrobiło to żadnej różnicy i może to być zbieg okoliczności lub może jest to powiązane, ale po wymianie oleju mam teraz szarpiącą skrzynię biegów podczas jazdy pod górę i muszę albo zwolnić, albo zwiększyć prędkość, aby skrzynia biegów zmieniła bieg, aby zatrzymać szarpanie.
 
21 - 40 of 51 Posts