Evoque Owners Club banner

Szarpnięcie / szarpnięcie skrzyni biegów podczas włączania trybu Drive

64K views 50 replies 26 participants last post by  LiamLucas  
#1 ·
Cześć,

mam model Automatic Prestige z 2012 roku, który mam od stycznia i nie miałem większych problemów. Chociaż mam ten sporadyczny problem, mam nadzieję, że ktoś rzuci na to trochę światła.

Szukałem w internecie rozwiązania, ale nie mogę znaleźć nikogo, kto miałby dokładnie ten sam problem co ja!

Problem polega na tym, że kiedy przechodzę z Park, Reverse lub Neutral do Drive, czasami występuje dość duże szarpnięcie lub stuknięcie po wybraniu Drive. Kiedy samochód się porusza, nie mam żadnych problemów ze skrzynią biegów, która zmienia biegi w górę lub w dół. To tylko początkowy wybór napędu powoduje szarpnięcie samochodu.

To również nie zawsze się zdarza, ale wydaje się, że zdarza się coraz częściej.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Dzięki
 
#2 ·
Cześć i witaj Susieroo

Wczesne automaty miały sporo aktualizacji oprogramowania dla takich problemów itp. i po prostu może się zdarzyć, że nigdy nie otrzymały wszystkich aktualizacji. Czy kupiłeś od głównego dealera, ponieważ możesz poprosić ich o sprawdzenie, jeśli od niezależnego, warto najpierw sprawdzić z nimi, ponieważ główny dealer prawdopodobnie pobierałby teraz opłaty, normalnie w serwisie głównym dealera oprogramowanie byłoby aktualizowane.

A jeśli to rozwijająca się usterka, i tak będziesz musiał to sprawdzić.

Czy dostałeś jakąś gwarancję?
 
#11 ·
Tak, niestety tylko główni dealerzy. Być może również niektóre autoryzowane serwisy LR, ponieważ potrzebują dostępu do bazy danych oprogramowania LR.

Dzięki Donna, zapomniałem o resecie (ponieważ mam manualną skrzynię biegów). Zdecydowanie warto spróbować.
Przepraszam, mogę brzmieć trochę głupio, ponieważ przed tym samochodem miałem Freelander 1, który oczywiście nie potrzebował aktualizacji oprogramowania!!

Skąd wiesz, kiedy Twój samochód potrzebuje aktualizacji? Czy to tylko kwestia regularnego zabierania go do dealera w celu sprawdzenia? Mój samochód nie będzie jeździł do głównego dealera na serwis!!
 
#13 ·
Tak w zasadzie (chyba że zalogujesz się do Topix, ale to inna historia) normalnie aktualizacje będą stosowane podczas serwisowania samochodu lub jeśli wrócisz z konkretnym problemem, a po 3 latach zwykle nie aktualizują oprogramowania samochodów, ponieważ jest to stary model. Jest to więc możliwe tylko wtedy, gdy z jakiegoś powodu normalne aktualizacje nigdy nie zostały zastosowane.

Jeśli utkniesz z kimś, kto ma to zbadać, istnieje bardzo kompetentne miejsce o nazwie Bell Engineering w Worcestershire, które często może zdiagnozować problemy przez telefon i pomogło ludziom na tej stronie.

Freelander & Evoque Transmission Repairs - Bell Engineering
 
  • Like
Reactions: JohnPlumb
#14 ·
Miałem podobny problem z bardzo głośnym stukiem i szarpaniem samochodu podczas wrzucania biegu na zimnym silniku. Działo się to często, gdy samochód był nowy, a potem ustało, gdy byłem gotowy to nagrać. Znowu zaczęło się dziać ostatnie dwa razy, kiedy go uruchomiłem. Myślę, że będę musiał go oddać, jeśli to się powtórzy. Może samochód JLR to wcale nie był dobry pomysł... teraz mam przejechane nieco ponad 1000 mil. Znalazłem ten post w wyszukiwarce Google, ale większość problemów wydaje się dotyczyć starszych samochodów.
 
#17 ·
Cześć PhilB,

Mój ma ten sam problem, w najgorszym przypadku to 3 małe szarpnięcia/szarpnięcia i 1 BARDZO POWAŻNE SZARPNIĘCIE/SZARPNIĘCIE na końcu sekwencji, gdy przechodzi z R na D lub odwrotnie, czasami zanika na krótki czas, ale i tak wraca. Jedzie do dealerów 13 września, myślą, że może to być związane z pompą Haldex, ponieważ nie została ona wymieniona, gdy nowy mechanizm różnicowy został zamontowany na początku lipca.

Zresetowałem skrzynię biegów (z innego powodu, zanim to się po raz pierwszy wydarzyło) i natychmiast straciłem ok. 5 MPG.
 
#31 ·
Cześć,

Czy znalazłeś na to rozwiązanie?
Cześć PhilB,

Mój ma ten sam problem, w najgorszym przypadku to 3 małe szarpnięcia/szarpnięcia i 1 BARDZO POWAŻNE SZARPNIĘCIE/SZARPNIĘCIE na końcu sekwencji, gdy przechodzi z R do D lub odwrotnie, czasami zanika na krótki czas, ale i tak wraca. 13 września idzie do dealerów, myślą, że może to być związane z pompą Haldex, ponieważ nie została ona wymieniona, gdy nowy mechanizm różnicowy został zamontowany na początku lipca.

Zresetowałem skrzynię biegów (z innego powodu, zanim to się po raz pierwszy wydarzyło) i natychmiast straciłem około 5 MPG.
 
#19 ·
Jeśli Twój samochód jest automatyczny, naciśnij przycisk startu bez naciskania pedału hamulca, aby włączyć zapłon bez uruchamiania silnika. Jeśli jest manualny, sądzę, że należy nacisnąć przycisk startu bez wciskania pedału sprzęgła.
 
#21 ·
Mój miał zresetowane oprogramowanie skrzyni biegów do ustawień fabrycznych i wydaje się być lepiej przez chwilę. Problem wydaje się wynikać z programu samouczenia dla skrzyni biegów i po krótkim czasie wydaje się wracać do tego samego zachowania co wcześniej, tj. stukania i szarpania. Dobra robota JLR. Evoque z mnóstwem całkowicie bezużytecznej i niepotrzebnej elektroniki jest zbyt mądry dla własnego dobra. :mad:
 
#22 ·
Mój miał zresetowane oprogramowanie skrzyni biegów do ustawień fabrycznych i wydaje się być lepiej przez chwilę. Problem wydaje się wynikać z samouczącego się programu dla skrzyni biegów i po krótkim czasie wydaje się wracać do tego samego zachowania co wcześniej, tj. stukania i szarpania. Brawo JLR. Evoque z mnóstwem całkowicie bezużytecznej i niepotrzebnej elektroniki jest zbyt mądry dla własnego dobra. :mad:
Sądzę, że to coś więcej niż elektronika JLR.

Miałem beamera z podobnymi objawami i po zresetowaniu adaptacji skrzyni biegów, przez kilka dni było lepiej. Jednak objawy wracały po kilku dniach.

Płukanie oleju w skrzyni biegów i reset adaptacji rozwiązały ten problem.

Pamiętam, że mówiłeś, że Twój samochód był u dealera wiele razy. Czy prosiłeś ich o wymianę oleju w skrzyni biegów +/- oleju Haldex?

SSD (oprogramowanie diagnostyczne na poziomie dealera) sugeruje wymianę oleju w skrzyni biegów, jeśli nie może znaleźć błędu sprzętowego. Problem, jaki widzę, polega na tym, że (prawdopodobnie) większość dealerów nie zawraca sobie tym głowy i ta informacja nie jest nam przekazywana (chyba że Twój dealer jest wyjątkowo dobry i uczciwy).
 
#23 ·
Tylko dla informacji zapytałem Bell Engineering, czy wymieniliby olej w mojej automatycznej skrzyni biegów. Nie dotykają automatycznych skrzyń biegów.
Dla niezależnej opinii uważam, że nie ma nic złego w zadzwonieniu do niezależnego specjalisty od automatów i poproszeniu o radę. VMTP Midlands Ltd wie, o czym mówi. Zajmują się tylko automatycznymi skrzyniami biegów.
Nie mam z nimi żadnych powiązań (zanim zapytasz). Ale po zadzwonieniu do kilku głównych dealerów, którzy nie mieli pojęcia, i kilku niezależnych, rzekomych warsztatów Land Rover, VMTP byli jedynymi, którzy wydawali się wiedzieć, o czym mówią. Bardzo przyjaźni i chętnie udzielają porad, niezależnie od tego, czy z nich skorzystasz, czy nie.
 
#33 ·
Cześć,

Mam model 2012 Automatic Prestige, który mam od stycznia i nie mam większych problemów. Chociaż mam ten sporadyczny problem, mam nadzieję, że ktoś rzuci na to trochę światła.

Wyszukałem w internecie rozwiązania, ale nie mogę znaleźć nikogo, kto miałby dokładnie ten sam problem co ja!

Problem polega na tym, że kiedy przechodzę z pozycji Park, Reverse lub Neutral do Drive, czasami występuje dość duże szarpnięcie lub stuknięcie po wybraniu Drive. Kiedy samochód się porusza, nie mam żadnych problemów ze skrzynią biegów, która zmienia biegi w górę lub w dół. To tylko początkowy wybór napędu powoduje szarpnięcie samochodu.

To również nie zawsze się zdarza, ale wydaje się, że zdarza się coraz częściej.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Dzięki
Cześć, mam dokładnie ten sam model i rok i u mnie dzieje się to samo, będzie się tak działo przez jakiś czas, a potem przestanie na długi czas, zanim się powtórzy!! Niestety nigdy nie doszedłem do sedna sprawy. Adele
 
#37 ·
Jestem oryginalnym autorem tego wątku. Mój evoque nadal ma ten problem! Zmieniłem olej w skrzyni biegów i nie zrobiło to żadnej różnicy i może to być zbieg okoliczności lub może jest to powiązane, ale po wymianie oleju mam teraz szarpiącą skrzynię biegów podczas jazdy pod górę i muszę albo zwolnić, albo zwiększyć prędkość, aby skrzynia biegów zmieniła bieg, aby zatrzymać szarpanie.
 
#48 ·
Jestem autorem tego wątku. Mój evoque wciąż ma ten problem! Zrobiłem wymianę oleju w skrzyni biegów i nie zrobiło to żadnej różnicy i może to być zbieg okoliczności lub może jest to powiązane, ale po wymianie oleju mam teraz szarpiącą skrzynię biegów podczas jazdy pod górę i muszę albo zwolnić, albo zwiększyć prędkość, aby skrzynia biegów zmieniła bieg, aby zatrzymać szarpanie.
Cześć, przepraszam, wiem, że to kilka lat temu, ale mój też robi dokładnie to samo, co twój, z szarpaniem pod górę, czy dostałeś odpowiedź?