Evoque Owners Club banner
101 - 116 of 116 Posts
To jest interesujące. Szukając urządzenia do resetowania BMS, natknąłem się na to na stronie autotrader, gdzie jest napisane, że zresetuje się samo. Jak wymienić akumulator samochodowy w Land Rover Range Rover Evoque - Własność samochodu
Co w pewnym sensie potwierdza moje komentarze w poście nr 23 w innym wątku, w którym publikowałeś, gdzie widziałem wariacje, które można przypisać systemowi przechodzącemu cykl uczenia się.
Kiedy masz dostęp do monitoringu 24/7, bardzo łatwo jest zareagować przesadnie i włączyć ładowarkę, gdy zauważysz niewielki spadek, ale zostaw to w spokoju, aby samochód robił swoje i sam się naprawia i wraca do pełnego naładowania.
 
  • Like
Reactions: RedOne
To jest interesujące. Szukam urządzenia do zresetowania BMS i natknąłem się na to na stronie autotrader, gdzie jest napisane, że zresetuje się samo. Jak wymienić akumulator samochodowy w Land Rover Range Rover Evoque - Własność samochodu
Autor linku Auto Trader, który był bardzo pouczający, stwierdził również „Zdecydowanie zaleca się użycie urządzenia do oszczędzania ładowania, aby upewnić się, że żadne ustawienia w pojeździe nie zostaną utracone, tj. okna, siedzenia, ustawienia informacyjno-rozrywkowe i ustawienia danych komputera” - Do tej pory nie znalazłem nikogo, kto używałby jednego z tych urządzeń w Evoque, mam urządzenie do oszczędzania pamięci OBD2, które kilka lat temu dobrze mi się sprawdziło w kilku poprzednich pojazdach podczas wymiany głównego akumulatora, rozważałem użycie tego w moim Si z 2012 roku, który wymaga wymiany akumulatora, ale patrząc na większość postów, wydaje się to zbędne, być może ze względu na użycie mniej lotnej pamięci zainstalowanej w późniejszych pojazdach w ciągu ostatnich 10 lat lub tak, chyba że zalecono inaczej.
 
Witajcie wszyscy, czy ktoś używał niezależnego, tj. Halfords.National.AA itp., aby wymienić akumulator, czy też konieczne jest powrót do jag, land rover lub różnych punktów sprzedaży, które oferują typ akumulatora? Martwię się tylko o wpływ na ustawienia komputera. Wszelkie odpowiedzi mile widziane.
Witajcie Rangers
Użyłem Halfords do zamontowania nowego radia w moim Audi TT kilka lat temu, ale kiedy odebrałem samochód, podgrzewana tylna szyba nie działała
Ponieważ jestem w pełni wykwalifikowanym elektrykiem z ponad 40-letnim doświadczeniem, postanowiłem samemu się temu przyjrzeć
Okazuje się, że tak zwany ekspert, o którym mi powiedzieli, że go używają, wyjął bezpiecznik zasilający tylną nagrzewnicę i użył go do nowego radia i nie zadał sobie trudu, aby go wymienić
W najlepszym razie jest to oszczędzanie, w najgorszym razie jest to gówniane wykonanie
Nie trzeba dodawać, że kiedy poszedłem się poskarżyć na to wydarzenie, spotkałem się z całkowitą apatią i po kilku minutach głośnego narzekania na gównianą obsługę wyszedłem
I NIGDY NIE WRÓCĘ
Moja rada jest taka, żeby nigdy nie korzystać z tej firmy, ponieważ naprawdę nie dbają o obsługę klienta ani satysfakcję
Nawiasem mówiąc, sklep, do którego się odnoszę, znajduje się w Huddersfield, a tak zwany ekspert nazywał się SEB.
 
Ten wątek ma ponad 2 lata, a Ranger nie był obecny od 2023 roku, więc mało prawdopodobne, że otrzymasz odpowiedź.

Doceniam, że miałeś złe doświadczenia i to szaleństwo, żeby nie włożyć nowego bezpiecznika, biorąc pod uwagę, że to część za grosze. Halfords nie jest znany z najlepszej obsługi, ale to trochę niesprawiedliwe, aby krytykować całą firmę na podstawie jednego doświadczenia, wszystko sprowadza się do zarządzania i personelu w sklepie, więc dobrze, że podajesz nazwę i piętnujesz faktyczny sklep.
 
  • Like
Reactions: coolcity
Tylko moje 2 centy. Właśnie wymieniłem główny akumulator Evoque na wersję 820ah Exide, odpowiednią do systemów start-stop. Celowo nie utrzymywałem systemu w działaniu, ponieważ pomyślałem, że potrzebuje czystego restartu na ECU i innych systemach. Nie mógłbym być bardziej zadowolony z rezultatu. Po zresetowaniu BMS wszystkie systemy uruchomiły się bez problemu i mam teraz Evoque bez usterek (na razie) system start-stop zaczął ponownie działać, klimatyzacja jest bardziej responsywna na zimnym starcie, a skrzynia biegów zmienia biegi szybciej niż kiedykolwiek. Moja rada, wymień akumulator i zresetuj BMS zgodnie z zalecanym procesem.
 
Pomyślałem, że dodam do tego moje własne, niedawne doświadczenia.
Właśnie wymieniłem akumulator przez mobilnego mechanika RAC. Co jest dziwne, ponieważ na ich własnej stronie internetowej, jeśli wpiszesz swój numer rejestracyjny i wyszukasz dostępne akumulatory dla swojego pojazdu w sklepie RAC, pojawia się ogromny znak zapytania z napisem "ta bateria może być wymieniona tylko przez głównego dealera".
Jednak zarezerwowanie mobilnego mechanika RAC na dokładnie tej samej stronie internetowej wydaje się być w porządku. Wymienione w 20-kilka minut.
Wszystko wydaje się być w porządku. Polecam. Świetne szybkie rozwiązanie. Wygodne i w rozsądnej cenie.
 
Zastanawiam się, czy strona RAC domyślnie wybiera MHEV, który ma o wiele bardziej skomplikowany układ podwójnego akumulatora?
 
  • Like
Reactions: Tutankhamun
Zastanawiam się, czy strona internetowa RAC domyślnie używa MHEV, który ma o wiele bardziej skomplikowany podwójny układ akumulatorów?
Można by tak pomyśleć. Ale myślę, że nie.
Po wpisaniu mojego numeru rejestracyjnego pojawiła się lista 11 różnych akumulatorów. Wycenione od najniższej do najwyższej.
Co dziwne/smutne, nie było wyboru w akumulatorze, który wymieniłem przez ich mobilnego mechanika. Ale wbrew ich własnej stronie, ich mechanik wymienił go z łatwością i bez wahania.
Wspomniałem mu o ich własnym sklepie internetowym, który mówił mi inaczej. Ale spojrzał na mnie, jakbym był POMYLONY!🤷

Image
 
Próbowałem strony internetowej RAC, 7 baterii, ale żadna nie pasowała. Dziwne, może zająłem sobie ranek, poświęciłem czas i zrobiłem zdjęcia, ale sam wymieniłem baterię w mojej. Działało to przez ostatni rok, więc musiałem zrobić coś dobrze!
 
  • Like
Reactions: Tutankhamun
to powoduje pojawienie się ogromnego znaku wykrzyknika z napisem "ta bateria może być wymieniona tylko przez głównego dealera".
Prawdopodobnie tylko po to, aby zabezpieczyć własne tyły prawne, JLR twierdzi, że BMS powinno zostać zresetowane podczas wymiany baterii (IMO nie jest to konieczne).
 
  • Like
Reactions: Tutankhamun
Prawdopodobnie tylko po to, by zabezpieczyć się prawnie, JLR twierdzi, że BMS powinno być zresetowane podczas wymiany akumulatora (moim zdaniem nie jest to konieczne).
Też myślałem, że reset BMS nie jest konieczny. Po wymianie oryginalnego akumulatora przejechałem około 600 mil i BMS nie nadążył. Więc musiałem to zrobić i dopiero wtedy funkcja start/stop zadziałała ponownie po raz pierwszy od lat.
 
Być może zależy to od tego, jak zła była oryginalna bateria przed wymianą, lub po prostu nie dano jej wystarczająco dużo czasu na ponowną kalibrację, bez wątpienia istnieją również różnice w wersji BMS w zależności od roku modelowego? (mój start/stop działał ok)
Od kilku lat mam zamontowany monitor baterii BM2 i zauważyłem, że co jakiś czas alternator pozwala na spadek napięcia akumulatora poniżej normy przed ponownym naładowaniem. Moim zdaniem (które może być całkowicie błędne :) ) jest to BMS sprawdzający/kalibrujący stan baterii, który oczywiście będzie się powoli pogarszał z czasem.
 
  • Like
Reactions: Tutankhamun
Również nie zresetowałem BMS po wymianie akumulatora, ale miałem starą baterię w samochodzie w pełni naładowaną za pomocą CTEK podłączonego zgodnie z instrukcją JLR przed wymianą. System Start/Stop był od razu aktywny i od tego czasu nie miałem (odpukać) żadnych problemów z samochodem.
 
  • Like
Reactions: Tutankhamun
Próbowałem na stronie internetowej RAC, 7 baterii, ale brak dopasowania. Dziwne, może zająłem sobie poranek, poświęciłem czas i zrobiłem zdjęcia, ale sam wymieniłem baterię w mojej. Działało to przez ostatni rok, więc musiałem zrobić coś dobrze!
W moich młodszych latach (teraz brzmię jak stary piernik) nigdy bym się dwa razy nie zastanawiał nad wyjęciem baterii i włożeniem nowej.
Ale nawet zdejmując plastikową osłonę, aby dostać się do baterii, prawie zgubiłem jedną z tych irytujących plastikowych "śrubek" z tyłu. Gdzieś głęboko w silniku. Odzyskanie jej zajęło mi więcej czasu niż zajęło gościowi z RAC zamontowanie mojej baterii.
To właśnie wtedy pomyślałem, że lepiej poszukać "profesjonalnego montera akumulatorów" 🤪
Co sprawia, że ​​jest to jeszcze zabawniejsze (z perspektywy czasu, choć nie wtedy). Uprzedziłem gościa z RAC o mojej wpadce i poprosiłem, żeby był bardzo ostrożny. Tylko po to, żeby zobaczyć, jak usuwa pierwszą plastikową "śrubę", ale gubi podkładkę głęboko, GŁĘBOKO w otchłani. 😆
Na szczęście ją znalazł.
 
Być może zależy to od tego, jak zła była oryginalna bateria przed wymianą, lub po prostu nie dano jej wystarczająco dużo czasu na ponowną kalibrację, bez wątpienia istnieją również różnice w wersji BMS w zależności od roku modelowego? (mój start/stop działał ok)
Od kilku lat mam zamontowany monitor baterii BM2 i zauważyłem, że co jakiś czas alternator pozwala na spadek napięcia akumulatora poniżej normalnego poziomu przed ponownym naładowaniem. Moim zdaniem (które może być całkowicie błędne :)) jest to BMS sprawdzający/kalibrujący stan baterii, który oczywiście będzie się powoli pogarszał z czasem.
Myślę, że gdzieś wspomniano, że stara bateria pochodziła z marca 2020 roku. Więc i tak była już trochę stara.
Facet z RAC ku jego chwale zrobił kilka kontroli i zapewnił mnie, że alternator jest absolutnie w porządku. Ale wiedziałem natychmiast, gdy te błędy zniknęły z deski rozdzielczej i że moja tylna klapa działała po raz pierwszy. Ponadto nie działał start/stop. Oryginalna bateria musiała się kończyć.
Szkoda, że ta nowa ma tylko 3 lata gwarancji. Spodziewałem się trochę dłużej. Cóż.
 
101 - 116 of 116 Posts