Evoque Owners Club banner

WYMIANA AKUMULATORA EVOQUE

1 reading
132K views 115 replies 33 participants last post by  Tutankhamun  
#1 · (Edited by Moderator)
Cześć wszystkim, czy ktoś używał niezależnego warsztatu, np. Halfords.National.AA itp., do wymiany akumulatora, czy też konieczne jest wracanie do Jaguara, Land Rovera lub różnych punktów sprzedaży, które oferują ten typ akumulatora? Martwię się tylko o wpływ na ustawienia komputera. Wszelkie odpowiedzi mile widziane.
 
#2 ·
Dobre pytanie
Image


Patrząc w instrukcji obsługi, wydają się zniechęcać do samodzielnego wykonywania tej czynności -
"Odłączenie, wyjęcie i wymianę akumulatora powinna przeprowadzać wyłącznie wykwalifikowana osoba. Skonsultuj się z dealerem/autoryzowanym warsztatem."

i...

"EFEKTY ODŁĄCZENIA
Odłączenie akumulatora może wpłynąć na szereg systemów pojazdu, zwłaszcza jeśli przed odłączeniem nie ma wystarczającej mocy akumulatora.
Na przykład alarm może się włączyć, w zależności od jego stanu, po odłączeniu akumulatora. Jeśli alarm się włączy, użyj inteligentnego kluczyka, aby rozbroić system zabezpieczeń. Okna mogą wymagać ponownej kalibracji, aby działały poprawnie.
UWAGI
Po ponownym podłączeniu akumulatora konieczne może być zresetowanie szeregu systemów.
"<div ="note-">


Przeszukując forum, widzę, że kilka osób samodzielnie wymieniło akumulator.
Ten wątek wspomina o resetowaniu okien:
http://www.evoqueownersclub.co.uk/FORUM/replaced-battery-myself-lr-tech-needed_topic12099_post145234.html?KW=#145234

Mam nadzieję, że ktoś, kto 'tam był, zrobił to' przyjdzie, aby wypełnić luki...
 
#3 ·
Widziałem wzmiankę, że BMS (Battery Monitoring System) musi zostać zresetowany po włożeniu nowego akumulatora, ale jak bardzo jest to prawdą, nie wiem. Ale wydaje się, że samochód nadal będzie działał po wymianie akumulatora, chociaż nie jestem pewien, czy robi to dobrze dla akumulatora.

Chciałbym jednak poznać ostateczną odpowiedź, bo jestem już w 6. roku!
 
#22 ·
Słyszałem, że BMS (Battery Monitoring System) musi zostać zresetowany po włożeniu nowego akumulatora, ale nie wiem, na ile jest to prawdą. Ale wydaje się, że samochód nadal działa po wymianie akumulatora, chociaż nie jestem pewien, czy robi to dobrze dla akumulatora.

Chciałbym poznać ostateczną odpowiedź, ponieważ jestem już w 6. roku!
Wiem, że to starszy wątek, ale potrzebuję rady. Wymieniliśmy mój akumulator (nie w Land Roverze) i tak, okna wymagały ponownej kalibracji, znaleźliśmy to i naprawiliśmy, ale kiedy wróciłem do domu, tylna klapa nie działała już z pilotem ani po naciśnięciu przycisku, chyba że samochód był włączony. Czy ktoś o tym słyszał? Czy jest jakiś sposób na ponowną kalibrację tylnej klapy?
 
#5 ·
Wymieniłem akumulator (nie u dealera Land Rovera). Skontaktowałem się z lokalnym dealerem LR i powiedzieli, że system wróci do normy po tygodniu. Musiałem zresetować okno, ale poza tym nie miałem żadnych problemów.
 
  • Like
Reactions: Rex
#23 ·
Wymieniłem baterię (nie u dealera Land Rover). Skontaktowałem się z lokalnym dealerem LR i powiedzieli, że system wróci do normy po tygodniu. Musiałem zresetować okno, ale poza tym nie miałem żadnych problemów.
Cześć! Mam nadzieję, że możesz na to odpowiedzieć... Czy podłączyli coś do pamięci w środku przed odłączeniem starej baterii? To podobne do wtyczki do sprawdzania diagnostyki pod deską rozdzielczą wewnątrz. Miejsce, do którego poszedłem, nie miało działającego i nie mogło tego zrobić. Więc na razie wyszedłem. Dziękuję!
Michele
 
#6 ·
johnh said:
Cześć PhiSkill........Przy okazji, czy wykupiłeś gwarancję po trzech latach?
Nie, mam w pobliżu zatwierdzonego niezależnego dealera, więc po prostu z nich korzystam, kiedy nie mogę zrobić tego sam. Gwarancja była zbyt droga, blisko 1000 funtów rocznie.
 
#8 ·
Czytając trochę o systemach BMS, wydaje się, że mogą się one kalibrować, gdy pojazd pozostaje nienaruszony przez 8 godzin lub dłużej. Nie jestem pewien, czy dotyczy to Evoque, ale jest to bardzo prawdopodobnie podobny system, ponieważ pochodzi od Forda, a wczesne Evoque mają silniki Forda.

Ponadto, jeśli ładujesz akumulator, nie powinieneś robić tego bezpośrednio na zaciskach, zawsze powinieneś używać punktu uziemienia wymienionego w instrukcji, co pozwala BMS wykryć ładowanie, chociaż możesz podłączyć się do dodatniego zacisku akumulatora.

Dotyczy to również uruchamiania innego samochodu za pomocą kabli rozruchowych, podłącz kabel rozruchowy do punktu uziemienia, a nie do ujemnego zacisku akumulatora.
 
  • Like
Reactions: MaxX and BobH
#21 ·
Czytając trochę o systemach BMS, wydaje się, że mogą się one kalibrować, gdy pojazd jest pozostawiony na 8 godzin lub dłużej bez zakłóceń, nie jestem pewien, czy dotyczy to Evoque, ale jest to bardzo prawdopodobnie podobny system, ponieważ pochodzi od Forda, a wczesne Evoque mają silniki Forda.

Ponadto, jeśli ładujesz akumulator, nie powinieneś robić tego bezpośrednio na zaciskach, zawsze powinieneś używać punktu uziemienia wymienionego w instrukcji, pozwala to BMS wykryć ładowanie, możesz jednak podłączyć się do dodatniego zacisku akumulatora.

Dotyczy to również uruchamiania innego samochodu za pomocą kabli rozruchowych, podłącz kabel rozruchowy do punktu uziemienia, a nie do ujemnego zacisku akumulatora.
Czy to odpowiedni punkt uziemienia - śruba pod prętem? Do czego służy ta śruba - czy można ją bezpiecznie usunąć i przymocować do niej (M10 LUB M8 ??) złącze oczkowe, jak na zdjęciu?

Image


Czy istnieje również podobna opcja rejestracji wymiany akumulatora w Evoque (film dotyczy Range Rovera):


Dzięki
 
#10 ·
To jest ten, którego używałem do skakania w przeszłości HmmmUk.

Mój ma lekko łukowaty wygląd, dzięki Volvo, które zdecydowało się umieścić czerwony znacznik nad ujemnym zaciskiem akumulatora
Image
 
#11 ·
mw139 said:
Cześć wszystkim, czy ktoś używał niezależnego, tj. Halfords.National.AA itp., aby wymienić akumulator, czy też konieczne jest powrót do Jag Land Rover? Różne punkty sprzedaży oferują ten typ akumulatora, ale martwię się tylko o wpływ na ustawienia komputera. Wszelkie odpowiedzi mile widziane,
Jakieś aktualizacje na ten temat @mw139 ?Dobrze byłoby wiedzieć, jak Ci poszło...
 
#13 ·
Nie widzę w tym problemu. Odłączałem swój kilka razy (aby zamienić z akumulatorem Golfa mojej żony, który miał uszkodzony alternator, żeby mogła wrócić do domu) i wymieniłem sam akumulator bez problemów. A co z wykonaniem resetu głównego - odłączyć akumulator i połączyć oba kable razem, aby zresetować wszystko? Jedyne, co musiałem zrobić, to zresetować zegar i okna.
 
#14 ·
Zrobiłem swoje kilka dni temu. Nic wielkiego. Skalibrowane okna. Wszystko wydaje się w porządku. Chciałbym jednak poznać prawidłowe wartości momentu obrotowego dla śrub poprzecznych.
 
#16 ·
Zrobiłem to kilka dni temu. Żaden problem. Skalibrowane okna. Wszystko wydaje się w porządku. Chciałbym poznać prawidłowe wartości momentu obrotowego dla śrub poprzecznych.
Scannel, "myślę", że to 10 Nm lub 7 lb-ft dla ciebie w USA. Z pewnością to wartość dla zacisku akumulatora Discovery 3. Ale zrób to, co robi większość mechaników, włóż nasadkę do grzechotki i trzymaj grzechotkę za główkę i dokręć ją ręcznie, z pomocą odrobiny pomocy od uchwytu grzechotki dotykającego twojego ramienia.
Sprawdź to kluczem dynamometrycznym i jestem pewien, że będziesz zaskoczony, że jest BARDZO blisko 10 Mn!!

Najlepsze

Ian
 
#15 ·
To, co radzi Land Rover, a to, co robią dealerzy, może być zupełnie inne!
Wejdź do lokalnego dealera LR, a zobaczysz prawie wszystkie samochody z włączonymi światłami postojowymi.
Otwórz maskę każdego z tych samochodów, a zobaczysz, że mają zasilanie na akumulatorze, niektóre używają marki CTEK lub jej odpowiednika, który ma opcję zasilania 13,8 V. Zasilanie to musi być w stanie dostarczyć 10 amperów lub więcej, mój CTEK może dostarczyć 25 amperów.
Jest to przydatne, gdy chcesz przeprowadzić aktualizację oprogramowania/oprogramowania układowego, na przykład aktualizację map, która zajmuje około 40 minut!

Wszystkie samochody w Listers mają to zasilanie bezpośrednio na akumulatorze, z pewnością nie wydaje się to szkodzić samochodowi, ponieważ byłaby kolejka nowo sprzedanych samochodów pojawiających się z wadliwą elektroniką!

Są chwile, kiedy zostawiam swój samochód zamknięty i uzbrojony w alarm w garażu na kilka tygodni. Zawsze podłączam moją ładowarkę CTEK do akumulatora, aby utrzymać go w dobrym stanie, ponieważ elektronika alarmu pobiera cały czas rozsądny prąd!

Nawiasem mówiąc, jeśli musisz wymienić akumulator, użyj aplikacji Remote, aby przełączyć samochód w „Tryb serwisowy”, ponieważ to uniemożliwi otrzymanie wiadomości tekstowej i ewentualnie połączenia telefonicznego z pytaniem, czy Twój samochód został skradziony. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy masz płatną opcję zabezpieczeń w Pro.

Ostatnia rzecz, pamiętam, że wymieniłem akumulator w moim Discovery 3 i musiałem skalibrować szyby, po prostu pełne W GÓRĘ i W DÓŁ, a także szyberdach, który wymagał pełnego OTWARCIA i ZAMKNIĘCIA, aby go skalibrować i oczywiście zresetować zegar! Dlaczego nie można tego ustawić z GPS lub sygnału DAB/FM, nie mam pojęcia.

Pamiętaj, że nie każdy Evoque jest sprzedawany w kraju, w którym dealer jest 30-40 minut drogi! Na przykład w Egipcie i Namibii jest ich mnóstwo, a dealerzy LR są trochę jak zęby kurczaków w tych krajach!
Elektronika jest dość solidna, bez względu na to, co ludzie myślą, co nie oznacza, że nie mają problemów!!

Z poważaniem

Ian
 
#17 ·
Zastanawiam się, czy @scrannel odnosił się do wspornika/paska, który trzeba usunąć, aby dostać się do akumulatora, kiedy powiedział "śruby poprzeczne wspornika"?
Chociaż mogę się mylić...
 
#20 ·
scrannel, właśnie znalazłem to w instrukcji warsztatowej Topix.

25 Nm!

Ian
 

Attachments

  • Like
Reactions: MaxX
#25 ·
Z forum DS:

Okresowo moduł BMS zainicjuje procedurę samokalibracji.
Aby się samokalibrować, BMS najpierw ładuje akumulator do pełna.
Po pełnym naładowaniu akumulatora, BMS rozładowuje akumulator do około 75% jego pełnego stanu naładowania, ale nigdy poniżej 12,2 V. Czas potrzebny na wykonanie tej części procedury zależy od obciążenia elektrycznego pojazdu i czasu użytkowania pojazdu.
Gdy druga część procedury zostanie pomyślnie zakończona, BMS przywróci akumulator do optymalnego poziomu naładowania. Optymalny poziom naładowania będzie wynosił od 12,6 V do 15 V, w zależności od stanu akumulatora, temperatury i obciążenia elektrycznego. Proces ten jest uruchamiany około dwa razy w roku.
 
#35 ·
Nie, ponieważ CJB musi zostać ponownie nauczony na podstawie nowych danych. Podłączenie ładowarki niskiego napięcia nie ma na to wpływu.
Jeśli nie używasz pojazdu, zawsze dobrze jest użyć ładowarki
Właśnie otrzymałem moje pierwsze w historii ostrzeżenie o "niskim poziomie naładowania akumulatora" podczas uruchamiania mojego Evoque! Ten lockdown ma wiele konsekwencji :(

Mój akumulator jest oryginalny, więc po ponad 5 latach jest już w najlepszym stanie. Nie mam żadnej fantazyjnej ładowarki CTEK. Czy mogę po prostu użyć starej ładowarki do akumulatorów, aby doładować akumulator? Ale LR sprawia, że ​​rzeczy wyglądają na ciężką pracę - wszelkie rady są mile widziane.

Instrukcja obsługi mojego pojazdu stanowi:

ŁADOWANIE AKUMULATORA POJAZDU
Jeśli akumulator pojazdu wymaga ładowania, akumulator należy wyjąć z pojazdu.
Skonsultuj się ze swoim dealerem/autoryzowanym warsztatem.
 
#31 ·
Craig, czy ładowarki podtrzymujące do paneli słonecznych, które używają portu OBD, są dobre? Czy wiesz, czy warto kupić jedną z nich?
Pozdrowienia
 
#32 ·
Craig, czy ładowarki podtrzymujące z panelami słonecznymi, które używają portu OBD, są dobre? Czy wiesz, czy warto kupić jedną z nich?
Pozdrawiam
Jedyne, o co bym się martwił, to utrzymanie systemu w stanie gotowości, jeśli to zrobisz.
Być może wyższy pobór prądu niż normalnie (który wynosi około 0,030 miliamperów) jest w porządku
 
#36 ·
Cześć Hmmm, jeśli używasz starszej ładowarki, powinieneś ją idealnie odłączyć (nie musisz jej fizycznie wyjmować), najpierw usuń Neg.
 
#37 ·
Zgadzam się z Philem powyżej, po prostu usuń dodatnie połączenia i ładuj do pełna.
lub kup ładowarkę high-tech...
 
#38 ·
Dzięki za odpowiedzi.

Chciałem po prostu uniknąć zakłócania kalibracji w systemie Windows itp., jeśli to możliwe.
Być może nadszedł czas, żebym kupił ładowarkę CTEK, której ludzie wydają się używać bez odłączania...
 
#44 ·
Może te informacje powinny być w wątku przeznaczonym wyłącznie do ładowania baterii...
Jeśli ktoś szuka wymiany baterii, zostanie zasypany informacjami, które są nieistotne dla wymiany... po prostu mówię?
Och, Donno, Donno, Donno, do czego doszło EOC w tych niezwykłych czasach?.?

Kłusownik zostaje gajowym 😃😂🤣