Evoque Owners Club banner
21 - 40 of 116 Posts
Czytając trochę o systemach BMS, wydaje się, że mogą się one kalibrować, gdy pojazd jest pozostawiony na 8 godzin lub dłużej bez zakłóceń, nie jestem pewien, czy dotyczy to Evoque, ale jest to bardzo prawdopodobnie podobny system, ponieważ pochodzi od Forda, a wczesne Evoque mają silniki Forda.

Ponadto, jeśli ładujesz akumulator, nie powinieneś robić tego bezpośrednio na zaciskach, zawsze powinieneś używać punktu uziemienia wymienionego w instrukcji, pozwala to BMS wykryć ładowanie, możesz jednak podłączyć się do dodatniego zacisku akumulatora.

Dotyczy to również uruchamiania innego samochodu za pomocą kabli rozruchowych, podłącz kabel rozruchowy do punktu uziemienia, a nie do ujemnego zacisku akumulatora.
Czy to odpowiedni punkt uziemienia - śruba pod prętem? Do czego służy ta śruba - czy można ją bezpiecznie usunąć i przymocować do niej (M10 LUB M8 ??) złącze oczkowe, jak na zdjęciu?

Image


Czy istnieje również podobna opcja rejestracji wymiany akumulatora w Evoque (film dotyczy Range Rovera):


Dzięki
 
Słyszałem, że BMS (Battery Monitoring System) musi zostać zresetowany po włożeniu nowego akumulatora, ale nie wiem, na ile jest to prawdą. Ale wydaje się, że samochód nadal działa po wymianie akumulatora, chociaż nie jestem pewien, czy robi to dobrze dla akumulatora.

Chciałbym poznać ostateczną odpowiedź, ponieważ jestem już w 6. roku!
Wiem, że to starszy wątek, ale potrzebuję rady. Wymieniliśmy mój akumulator (nie w Land Roverze) i tak, okna wymagały ponownej kalibracji, znaleźliśmy to i naprawiliśmy, ale kiedy wróciłem do domu, tylna klapa nie działała już z pilotem ani po naciśnięciu przycisku, chyba że samochód był włączony. Czy ktoś o tym słyszał? Czy jest jakiś sposób na ponowną kalibrację tylnej klapy?
 
Wymieniłem baterię (nie u dealera Land Rover). Skontaktowałem się z lokalnym dealerem LR i powiedzieli, że system wróci do normy po tygodniu. Musiałem zresetować okno, ale poza tym nie miałem żadnych problemów.
Cześć! Mam nadzieję, że możesz na to odpowiedzieć... Czy podłączyli coś do pamięci w środku przed odłączeniem starej baterii? To podobne do wtyczki do sprawdzania diagnostyki pod deską rozdzielczą wewnątrz. Miejsce, do którego poszedłem, nie miało działającego i nie mogło tego zrobić. Więc na razie wyszedłem. Dziękuję!
Michele
 
Widziałem wzmianki, że BMS (Battery Monitoring System) musi zostać zresetowany po włożeniu nowego akumulatora, ale jak bardzo jest to prawdą, nie wiem. Ale wydaje się, że samochód nadal będzie działał po wymianie akumulatora, chociaż nie jestem pewien, czy robi to dobrze dla akumulatora.

Chciałbym poznać ostateczną odpowiedź, ponieważ jestem już w 6. roku!
Monitorowanie baterii musi być zresetowane w 100%, w przeciwnym razie bateria NIE będzie się prawidłowo ładować
 
Z forum DS:

Okresowo moduł BMS zainicjuje procedurę samokalibracji.
Aby się samokalibrować, BMS najpierw ładuje akumulator do pełna.
Po pełnym naładowaniu akumulatora, BMS rozładowuje akumulator do około 75% jego pełnego stanu naładowania, ale nigdy poniżej 12,2 V. Czas potrzebny na wykonanie tej części procedury zależy od obciążenia elektrycznego pojazdu i czasu użytkowania pojazdu.
Gdy druga część procedury zostanie pomyślnie zakończona, BMS przywróci akumulator do optymalnego poziomu naładowania. Optymalny poziom naładowania będzie wynosił od 12,6 V do 15 V, w zależności od stanu akumulatora, temperatury i obciążenia elektrycznego. Proces ten jest uruchamiany około dwa razy w roku.
 
Monitorowanie baterii musi być zresetowane w 100%, w przeciwnym razie bateria NIE będzie się prawidłowo ładować
Dzięki, czy możesz to rozwinąć, podać odniesienia do tego dlaczego, gdzie widziałeś ten fakt?

Mam już 8,5 roku... w końcu będę potrzebował baterii!
 
Dzięki, czy możesz to rozwinąć, podać odniesienia do tego dlaczego, gdzie widziałeś ten fakt?

Mam już 8,5 roku... w końcu będę potrzebował akumulatora!
Gdzie to widziałem? Jestem technikiem JLR (wymieniłem 00's) i jeśli twoja bateria wymaga wymiany i ma zamontowany BMS, musi być ponownie skalibrowana po zamontowaniu nowej baterii.
Powód, dla którego ma wbudowany 3-miesięczny monitor napięcia w module bramki cjb, który zapamiętuje użycie kierowcy, dane ładowania itp.
Jeśli nie skalibrujesz ponownie systemu, uruchomi on ponownie stare dane i nie przeprowadzi inteligentnego ładowania.
 
Gdzie ja to widziałem? Jestem technikiem JLR (zmieniałem w latach 00) i jeśli Twoja bateria wymaga wymiany i ma zamontowany BMS, to musi zostać ponownie skalibrowana po zamontowaniu nowej baterii.
Powodem jest to, że moduł bramki cjb, który zapamiętuje sposób użytkowania przez kierowcę, dane ładowania itp., ma wbudowany 3-miesięczny monitor napięcia.
Jeśli nie skalibrujesz ponownie systemu, uruchomi on stare dane i nie przeprowadzi inteligentnego ładowania.
Czy to samo dotyczy ładowania „słabej baterii” za pomocą ładowarki CTEK? Czy można w jakiś sposób wymusić tę ponowną kalibrację?
 
Craig, czy ładowarki podtrzymujące do paneli słonecznych, które używają portu OBD, są dobre? Czy wiesz, czy warto kupić jedną z nich?
Pozdrowienia
 
Craig, czy ładowarki podtrzymujące z panelami słonecznymi, które używają portu OBD, są dobre? Czy wiesz, czy warto kupić jedną z nich?
Pozdrawiam
Jedyne, o co bym się martwił, to utrzymanie systemu w stanie gotowości, jeśli to zrobisz.
Być może wyższy pobór prądu niż normalnie (który wynosi około 0,030 miliamperów) jest w porządku
 
Nie, ponieważ CJB musi zostać ponownie nauczony na podstawie nowych danych. Podłączenie ładowarki niskiego napięcia nie ma na to wpływu.
Jeśli nie używasz pojazdu, zawsze dobrze jest użyć ładowarki
Właśnie otrzymałem moje pierwsze w historii ostrzeżenie o "niskim poziomie naładowania akumulatora" podczas uruchamiania mojego Evoque! Ten lockdown ma wiele konsekwencji :(

Mój akumulator jest oryginalny, więc po ponad 5 latach jest już w najlepszym stanie. Nie mam żadnej fantazyjnej ładowarki CTEK. Czy mogę po prostu użyć starej ładowarki do akumulatorów, aby doładować akumulator? Ale LR sprawia, że ​​rzeczy wyglądają na ciężką pracę - wszelkie rady są mile widziane.

Instrukcja obsługi mojego pojazdu stanowi:

ŁADOWANIE AKUMULATORA POJAZDU
Jeśli akumulator pojazdu wymaga ładowania, akumulator należy wyjąć z pojazdu.
Skonsultuj się ze swoim dealerem/autoryzowanym warsztatem.
 
Cześć Hmmm, jeśli używasz starszej ładowarki, powinieneś ją idealnie odłączyć (nie musisz jej fizycznie wyjmować), najpierw usuń Neg.
 
Zgadzam się z Philem powyżej, po prostu usuń dodatnie połączenia i ładuj do pełna.
lub kup ładowarkę high-tech...
 
Dzięki za odpowiedzi.

Chciałem po prostu uniknąć zakłócania kalibracji w systemie Windows itp., jeśli to możliwe.
Być może nadszedł czas, żebym kupił ładowarkę CTEK, której ludzie wydają się używać bez odłączania...
 
21 - 40 of 116 Posts