Evoque Owners Club banner

Problem z wybierakiem biegów - ostatni

22K views 9 replies 6 participants last post by  curlyvirgo  
#1 ·
Zatem 4 dni po wymianie Haldrexa z powodu usterki trakcji poszedłem do Evoque, uruchomiłem go, selektor wyskakuje, ale odmawia wyjścia z pozycji Park. Godziny później (następnego ranka) po przeczytaniu poprzednich postów zachowywała się idealnie i szybko udałem się do warsztatu. Diagnostyka zakończona i wyświetlane są następujące kody błędów:

P081C-64 Obwód wejściowy parkowania - błąd wiarygodności sygnału

P176C-11 Selektor zakresu skrzyni biegów - zwarcie obwodu do masy

Wymagany nowy moduł selektora biegów i szybka 30-minutowa robota, kiedy uda im się jeden zdobyć! około 400 £
Technik nie napełnił mnie zbytnio radością swoją wyjaśnieniem przerywanego problemu. To może się zdarzyć 1/1000 lub 1/100 lub 50/50.
Jest zarezerwowany do naprawy za 6 dni w nadziei, że mają część. Prosta robota; Dwie śruby T20 z przodu konsoli, pociągnij do góry z tyłu i odłącz 3 wtyczki wielokrotne, aby uzyskać dostęp do spodu i wymienić moduł selektora biegów.
Istnieje obawa, że utknie w Parku przed naprawą, więc zawsze parkowałem tak, abym w razie potrzeby mógł zostać łatwo odholowany. Aby to zrobić, samochód musi być w pozycji Neutralnej do holowania, na górze skrzyni biegów znajduje się mała dźwignia, łatwo dostępna bez zdejmowania czegokolwiek (filtry powietrza itp.), klucz imbusowy 5 mm wchodzi w otwór podczas przesuwania dźwigni blokując ją w pozycji neutralnej, aby samochód mógł się poruszać.

Wszystko było na swoim miejscu do dzisiaj, wróciłem do domu i wjechałem przed podjazd sąsiadów, aby następnie wjechać na swój. Tylko tym razem utknęła w Drive i nie rusza się, selektor biegów w ogóle się nie opuszcza ani nie obraca.
Dostałem niezawodny klucz imbusowy, w neutralny i teraz siedzi na moim podjeździe w nadziei, że po kilku godzinach znów zacznie się zachowywać przez chwilę.
 
#2 ·
Myślę, że byłoby bardzo pomocne dla innych członków, gdybyś mógł zamieścić kilka zdjęć z dokładnym miejscem włożenia klucza imbusowego w celu wybrania neutralnego.
 
#5 ·
Aktualizacja z poniedziałku - Po około 6/7 uruchomieniach i zatrzymaniach selektor biegów w końcu decyduje się zejść w dół tego ranka i nie pozostawać podniesionym z migającym wskaźnikiem D. Niestety przy następnym ponownym uruchomieniu selektor wyskakuje w pozycję Park, ale się nie rusza, więc wracam do punktu wyjścia sprzed tygodnia. Dostałem podwózkę do pracy i czekam, aż odezwą się do mnie ponownie osoby z działu gwarancji. Lokalny JLR był beznadziejny i nieskory do pomocy.
Następny problem, który muszę rozwiązać, to wymiana modułu selektora, który został zamówiony przez mojego zwykłego mechanika 200 mil stąd (naprzeciwko domu syna), czy AA zabierze mnie tam, nawet jeśli samochód stoi przed moim domem?
 
#10 ·
Czy możesz mi powiedzieć, gdzie kupiłeś swój napęd haldex? Potrzebuję nowego, a teraz mój evogue jest w warsztacie i czeka na nowy selektor. Martwię się trochę o włożenie selektora, dopóki haldex nie zostanie naprawiony. Czy możesz mi powiedzieć, ile czasu powinno zająć zamontowanie selektora, ponieważ powiedziano mi, że to 3 godziny. 😥