Evoque Owners Club banner
101 - 120 of 202 Posts
Discussion starter · #101 ·
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar het directe resultaat is dat de versnellingsbak soepeler is, geen schokken meer tussen 1 en 2, ja, veel responsiever gaspedaal. dus het zou kunnen dat ik geen monteur ben.
Image

Als het de motorreset is en niet de versnellingsbak, dan zou het ook mijn handgeschakelde versnelling moeten versnellen. Zal het proberen als ik thuiskom.

HmmmUK said:
the beast said:
MAD - Maffy Appreciation Day - maar Maffy - moet ons handmatige bestuurders ook iets geven
Image
Het googelen van de instructies toont veel forumchat...

Op een BMW-forum las ik:
"Ik begrijp dat de resetprocedure voor de gasklep-aanpassingen is. Het feit dat gebruikers van handgeschakelde versnellingsbakken deze procedure ook gebruiken om een responsievere gashendel te krijgen en zeggen dat het werkt, geeft aan dat dit het geval is."
Dus misschien is het niet alleen voor auto's?
Soms denk ik dat ik tegen mezelf praat
Image

Discussion starter · #106 ·
Wie zei dat? Ik heb je bericht gezien en ik denk dat je gelijk hebt, ik ben er zeker van dat iemand met een van de handmatige dingen het heeft geprobeerd en succes heeft gehad, zal terugkijken.
Image

Ik heb het geprobeerd, laat me even weggaan en het opnieuw proberen

Even een update hierover: Sinds ik mijn gasklep heb gereset, zijn de prestaties enorm verbeterd - veel soepeler om te rijden, sneller optrekken etc etc maar....mijn brandstofverbruik is gemiddeld 24,4 in de stad. Moet een beetje lichter op dat pedaal trappen...
Image

Mijn verbruik (mpg) wordt beter. Het is nu 28,4, was 31 voor de reset. Denk nog steeds dat het de moeite waard was, want de auto rijdt nu beter.

De onze zit in de late 30s, puur stedelijk stop-and-go rijden.

Discussion starter · #115 ·
Na het resetten zult u alle voordelen ervan merken, snellere respons, geen vertraging etc. Maar aangezien u al een tijdje met uw auto hebt gereden zoals hij was, is het de bestuurder die zich moet aanpassen aan de responsiviteit, met een lichtere rechtervoet, vandaar dat uw MPG iets lijkt te verliezen, ook leert de auto uw rijtechniek opnieuw.

Geweldig advies - ik zet dit draadje in mijn favorieten voor toekomstig gebruik indien nodig. Gewoon een domme vraag - werkt deze truc ook op de "nieuwe" Evoque (MY20)? (alleen om zeker te zijn) ?

Hier zijn de instructies voor het resetten van het geheugen van uw automatische versnellingsbak.

1) Druk op de startknop, maar start de motor niet.
2) Trap het gaspedaal ongeveer 15 seconden helemaal in.
3) Druk nogmaals op de startknop om de stroom uit te schakelen.
4) Haal de voet van het gaspedaal
5) Wacht 2 minuten.
6) Start de motor en rijd.

Eenvoudig maar zeer effectief - u ZULT een verschil merken - het reset de geleerde rij-/versnellingswisselingen terug naar de fabrieksinstellingen - herhaal dit indien nodig.

Ik hoop dat dit helpt.
Bedankt voor de tip Maffy; Ik las dat sommige lezers dit hebben gedaan en dat de MPG eronder lijdt (wordt slechter...); is dat waar?

Even een update hierover: Sinds ik mijn gasklep heb gereset, zijn de prestaties enorm verbeterd - veel soepeler om te rijden, sneller optrekken etc etc maar....mijn brandstofverbruik is gemiddeld 24,4 in de stad. Moet een beetje lichter op dat pedaal trappen...
Image
Hoi Steve

Is de MPG die daalde ooit genormaliseerd Steve? Ik dacht erover om de automatische versnellingsbak te resetten, maar misschien sla ik het over als de MPG het risico loopt te verslechteren;

101 - 120 of 202 Posts