Evoque Owners Club banner
21 - 40 of 42 Posts
Tak, zrobiłem to, to było w zeszłym tygodniu. Za pierwszym razem dodzwoniłem się i pan był bardzo pomocny przez telefon. Jedyny problem, jaki mam, to to, że jestem trochę daleko od Bell Eng, więc szukałem kogoś bardziej lokalnego, żeby wykonał tę pracę.
 
Przy 45 000 pomyślałem, że zrobię trochę konserwacji zapobiegawczej i wymienię filtr i olej Haldex. Kupiłem zestaw serwisowy od Bell Engineering i kosztował około 78 funtów. Zamiast bawić się w wymianę filtra na miejscu, wyjąłem zespół haldex i umieściłem go na stole warsztatowym, aby dokładnie go wyczyścić. Aby go wyjąć, najpierw podniosłem samochód i postawiłem go na stojakach. Aby ułatwić sobie zadanie, opuściłem wydech z tyłu i odłączyłem wał napędowy. Aby wyjąć tylny koniec wału napędowego, musiałem opuścić przód tylnej osi, co wiązało się z podparciem osi za pomocą podnośnika i usunięciem przedniego wspornika - 4x10mm śruby z łbem na dole i dwie 18mm śruby mocujące z łbem. Następnie wystarczyło odłączyć połączenie elektryczne i wyjąć 4 śruby, które łączą zespół haldex z obudową osi. To jest to, co zostaje po wyjęciu zespołu.

Image


To jest zespół haldex na stole warsztatowym. Spójrz na ten brud, który się na nim znajdował!

Image


Image


Wyjąłem filtr papierowy i wymieniłem go, a także filtr pompy z tworzywa sztucznego. Spójrz na ich stan! Brud wydawał się być rodzajem żelu.
Stare i nowe filtry.

Image

Filtr pompy przed czyszczeniem.

Image


I po czyszczeniu sprężonym powietrzem.

Image


Obudowa też miała trochę brudu.

Image


Stary olej i nowy olej.

Image


Zmontowany ponownie, napełniony nowym olejem, zapłon na 5 minut, uzupełniony, a następnie pobrano 70 ml. Zrobione.
Teraz samochód jeździ...nie inaczej niż wcześniej.
Image
Cóż, to zapobiegawcze. Za kolejne 45 000 mil!

Następnym zadaniem na liście będzie wymiana wszystkich smarów przekładni - skrzyni automatycznej, przedniej i tylnej osi oraz skrzyni rozdzielczej.
Przednia oś ??
Tylna oś ??

ma tylko skrzynię biegów, IRD i tylny dyferencjał/Haldex
 
Dzięki Steve za doskonały przewodnik. Bardzo się przydał.
Chciałem dodać kilka rzeczy, które znalazłem. Po zakończeniu serwisu Haldex samochód mojej żony wciąż miał problemy, przeskakując/skacząc z tylnego koła przy pełnym skręcie.
Znalazłem tutaj przydatny przewodnik pokazujący procedurę testową. https://www.haldexrepairs.co.uk/lan...er-freelander-2-fl2-range-rover-evoque-haldex-fault-finding-problems-solutions/

Zdjąłem sterownik Haldex (2 śruby Allana). I wyciągnąłem zawór elektromagnetyczny N373. Był pokryty tym samym żelem/szlamem, który znajdował się na sitku pompy. Właśnie wymieniłem zawór, ponieważ mógł się zablokować w pozycji otwartej. Zdecydowanie warto wyciągnąć zawór, jeśli masz urządzenie na stole warsztatowym. Pozwala to na czyszczenie rzeczy i przedmuchiwanie wewnętrznych przejść powietrzem.
Przy ponownym montażu. podłącz zawór do ECU, a następnie wepchnij cały zespół na miejsce. Nie próbuj wkładać zaworu, a następnie ECU, ponieważ możesz uszkodzić złącze elektryczne.

Samochód wydaje się teraz zachowywać:).
 
Cześć Steve, bardzo ciekawy artykuł. Skontaktowałem się z firmą Bell Engineering w sprawie serwisu Haldex. Mój niedawno zakupiony samochód miał problem, w którym tylne koło zaczyna się ślizgać, gdy skręcam kierownicą do oporu, i czuję lekkie wibracje. Dzieje się to tylko na ostrych zakrętach, na przykład podczas wyjeżdżania z parkingu. Mam więc nadzieję, że serwis urządzenia rozwiąże ten problem...
Pozdrawiam
Czy udało Ci się rozwiązać ten problem? Mam podobne odczucia w moim Evoque, którego właśnie kupiłem.
 
Miałem dokładnie ten sam problem z Evoque żony.
Sprawdź ten link, aby uzyskać diagnostykę.
https://www.haldexrepairs.co.uk/lan...er-freelander-2-fl2-range-rover-evoque-haldex-fault-finding-problems-solutions/
Zwróć uwagę, że nasz samochód ma Haldex Gen 4
1) Serwisowałem Haldex nowym olejem i filtrem.
Wynik: Samochód nadal szarpie/wibruje podczas skręcania na pełnym zamku.
2) Wymieniono zawór N373.
Wynik: jak wyżej.
3) Wymieniono pompę Haldex
Wynik: Problem rozwiązany.

Mam nadzieję, że to pomoże
Nick
 
Właśnie miałem przegląd po 10 latach i wymieniłem olej/filtr Haldex, niestety nie udało mi się porozmawiać z mechanikiem, żeby zapytać, jak źle było, ale opuścili wał napędowy, żeby uzyskać dostęp, wraz z serwisem typu A za 440 funtów.

Gotowy na kilka długich podróży za kilka miesięcy.
 
  • Like
Reactions: RRRaych and Kron
To bardzo dobra cena. Mój jest zarezerwowany na 10-letni serwis + haldex + świece zapłonowe jutro...dużo więcej £££ niż to 🥺
 
Tak, zwykle płacę tyle za usługę B! Mój lokalny niezależny warsztat 4x4
 
  • Like
Reactions: RRRaych
Cześć,
Zrobiłem to kilka dni temu. Chcę tylko dodać, że do śrub kołnierzowych potrzebujesz gniazda sześciokątnego E10 z mocowaniem 1/4. A do dużej nakrętki kołnierzowej potrzebujesz nasadki 24 mm + klucza udarowego! Może da się wyjść bez klucza udarowego, ale moje nie wyszły bez niego.
 

Attachments

Dzięki za post i zdjęcia, ja mam zarezerwowane na 3 tygodnie... wyższy przebieg, więc spodziewam się, że jest podobnie, jeśli nie gorzej, więc chcę to ogarnąć.
 
Świetna robota i jak mówisz, naprawdę warto to zrobić. Jak poszło, oczywiście musiałeś zdemontować wydech i śmigło, żeby dostać się do tych dwóch części nadających się do serwisowania. Jakieś problemy czy jest to dość proste? Pytam tylko, bo muszę zająć się swoim pod koniec roku :confused:
 
  • Like
Reactions: SausageArm
Miałem do czynienia z typowym wyciekiem oleju ze skrzyni biegów/przekładni mocy, więc nieco inny scenariusz. Kilka dni temu wyjąłem PTU, gotowy do wysłania do Bell Engineering w celu modernizacji.

Przednie sprzęgło wału napędowego zostało już odłączone podczas wyjmowania PTU, więc musiałem tylko odłączyć środkowe łożysko podtrzymujące wał napędowy, a następnie wyjąć śruby wału napędowego ze złącza prop/tylny dyferencjał za pomocą gniazda torx E10.

Image


Możesz uruchomić silnik, zwolnić hamulec ręczny i wrzucić bieg jałowy, aby obrócić śmigło, aby ułatwić dostęp do śrub kołnierzowych.

Lub jeśli nie chcesz uruchamiać silnika na rampach/podnośnikach/stojakach, można użyć tej dźwigni na górze 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

Image


Pchnij dźwignię w prawo, aby włączyć bieg jałowy

Image


Włóż kołek 5 mm lub wiertło, aby przytrzymać dźwignię w tej pozycji, wtedy skrzynia pozostanie w pozycji neutralnej. Zwolnij hamulec ręczny i powinieneś móc obrócić wał napędowy.

Image


Połączenie dyferencjał/prop można rozdzielić, podnosząc je śrubami lub wkładając śrubę M6 w otwory bez gwintu i uderzając w nią młotkiem/przebijakiem, mogę zdobyć zdjęcia i więcej informacji na ten temat jutro, jeśli chcesz?

Po odłączeniu wału napędowego od tylnego dyferencjału, jednostka Haldex została odkręcona od dyferencjału poprzez usunięcie 4x śrub M8 (łeb śruby 10 mm), jednostka Haldex jest ciasno dopasowana między podwoziem, zbiornikiem paliwa i wydechem, ale udało mi się ją wyjąć ze sprzęgłem nadal podłączonym.

Image


Gdyby sprzęgło zostało odłączone przed wyjęciem Haldex, byłoby łatwiej, ponieważ dałoby to więcej prześwitu. Planuję ponownie zainstalować jednostkę Haldex bez sprzęgła, a następnie zamontować sprzęgło po zainstalowaniu.

Oto Haldex usunięty z mocowaniem dyferencjału i wydechem nienaruszonym.

Image


Sprzęgło usunięte z jednostki Haldex. Gniazdo 24 mm i klucz udarowy ułatwiły to zadanie. Po wyjęciu nakrętki próbowałem użyć ściągacza do łożysk, aby zdjąć sprzęgło z dyferencjału, ale nie pasowało, więc trzymałem sprzęgło w dłoni i uderzyłem w wielowypustowy wał młotkiem i mosiężnym wybijakiem, aby go poluzować.

Image
 
Świetna aktualizacja i dodatkowe informacje na ten ważny temat, dziękuję.
 
  • Like
Reactions: MIHK and SausageArm
Zapomniałem dodać ten fragment do mojego wczorajszego ostatniego postu.

Wykręć dwie śruby za pomocą klucza imbusowego 4 mm, a następnie podnieś moduł sterowania Haldex.

Image


Ostrożnie podważ czerwoną uszczelkę z korpusu jednostki Haldex i podnieś płytkę uszczelniającą.

Image


Zawór N373 można teraz wyciągnąć, uznałem, że jest zbyt ciasny, aby użyć palców, więc użyłem szczypiec do pompy, aby delikatnie chwycić korpus zaworu i wyciągnąć go.

Image


Trochę brudu i starego oleju w portach, wyczyściłem to płynem do czyszczenia hamulców i sprężonym powietrzem.

Image


A następnie wyczyściłem zawór N373 w ten sam sposób.

Image


Uszczelki typu o-ring na zaworze zostały następnie nasmarowane olejem i zespół zaworu został ponownie zmontowany.
 
21 - 40 of 42 Posts