Przy 45 tys. pomyślałem, że zrobię trochę konserwacji zapobiegawczej i wymienię filtr i olej Haldex. Kupiłem zestaw serwisowy od Bell Engineering i kosztował około 78 funtów. Zamiast bawić się w wymianę filtra na miejscu, wyjąłem zespół haldex i położyłem go na stole warsztatowym, aby dokładnie go wyczyścić. Aby go wyjąć, najpierw podniosłem samochód na podnośniku i postawiłem go na stojakach. Aby ułatwić sobie zadanie, opuściłem wydech z tyłu i odłączyłem wał napędowy. Aby wyjąć tylny koniec wału napędowego, musiałem opuścić przód tylnej osi, co wiązało się z podparciem osi za pomocą podnośnika i usunięciem przedniego wspornika - 4 śruby dolne z łbem 10 mm i dwie śruby mocujące z łbem 18 mm. Następnie wystarczyło odłączyć połączenie elektryczne i wyjąć 4 śruby, które łączą zespół haldex z obudową osi. To jest to, co zostaje po wyjęciu zespołu.
To jest zespół haldex na stole warsztatowym. Spójrz na ten brud, który się na nim znajdował!
Wymieniłem filtr papierowy i filtr pompy z tworzywa sztucznego. Spójrz, w jakim są stanie! Brud wydawał się być rodzajem żelu.
Stare i nowe filtry.
Filtr pompy przed czyszczeniem.
I po czyszczeniu sprężonym powietrzem.
Obudowa też miała trochę brudu.
Stary olej i nowy olej.
Zmontowałem go ponownie, napełniłem nowym olejem, włączyłem zapłon na 5 minut, uzupełniłem, a następnie wyciągnąłem 70 ml. Zrobione.
Teraz samochód jeździ... nie inaczej niż wcześniej.
Cóż, to zapobiegawcze. Za kolejne 45 000 mil!
Następną pozycją na liście będzie wymiana wszystkich smarów w skrzyni biegów - skrzynia automatyczna, przednia i tylna oś oraz skrzynia rozdzielcza.

To jest zespół haldex na stole warsztatowym. Spójrz na ten brud, który się na nim znajdował!


Wymieniłem filtr papierowy i filtr pompy z tworzywa sztucznego. Spójrz, w jakim są stanie! Brud wydawał się być rodzajem żelu.
Stare i nowe filtry.

Filtr pompy przed czyszczeniem.

I po czyszczeniu sprężonym powietrzem.

Obudowa też miała trochę brudu.

Stary olej i nowy olej.

Zmontowałem go ponownie, napełniłem nowym olejem, włączyłem zapłon na 5 minut, uzupełniłem, a następnie wyciągnąłem 70 ml. Zrobione.
Teraz samochód jeździ... nie inaczej niż wcześniej.

Następną pozycją na liście będzie wymiana wszystkich smarów w skrzyni biegów - skrzynia automatyczna, przednia i tylna oś oraz skrzynia rozdzielcza.