Evoque Owners Club banner
101 - 120 of 263 Posts
Als je in de "Android-instellingen" op de head unit naar "Over apparaat" gaat en vervolgens "Buildnummer" vindt ... en er 7 keer op tikt, dan ontgrendel je "Ontwikkelaarsopties". Daar kun je de USB-modus instellen. Maar als de USB niet eens een telefoon oplaadt ... dan is er iets mis met de verbinding aan de andere kant van de kabel.
Ik zal in het weekend goed naar die instellingen kijken voordat ik het dashboard weer uit elkaar haal. Maar ik heb ze laatst al geprobeerd te zoeken en de enige instellingen die op buildnummers leken, gaven geen reactie toen ik op het scherm tikte. Ik ga op YouTube zoeken om te zien of er iemand is die de instellingen op een echte head unit zoals de mijne laat zien, want ik kan de instellingen zoals in de video met de Android-telefooninstellingen niet vinden. Ik zal je op de hoogte houden van de voortgang. Bedankt nogmaals.

• Like
Reactions: slaine
Vanmiddag weer met het systeem zitten rommelen. Op de een of andere manier kreeg ik de schermspiegeling van mijn iPhone aan de praat. Joepie. Maar de audiovertraging maakt alles onkijkbaar.😕. Ik kreeg ook een antwoord van de verkoper over de niet-werkende usb. Hun antwoord, wacht even................probeer een andere usb-kabel. Wauw, waarom heb ik daar niet aan gedacht.🤣. Over de Android-instellingen. Het kwam in me op dat, moet ik geen Android-telefoon hebben om de Android-instellingen op de Head Unit te laten verschijnen? Zoals ik een iPhone heb om Carplay op de Head Unit te gebruiken. Of heb ik het verkeerd voor wat betreft de manier waarop het systeem werkt?

Ja, dat begrijp ik. Maar ik kan op mijn head unit geen instellingen vinden die lijken op wat er in die video staat. Ik denk dat als ik geen iPhone had, ik Carplay niet zou kunnen gebruiken. Is dat dan niet hetzelfde voor de Android-kant?

Discussion starter · #105 ·
Ja, dat begrijp ik. Maar ik kan op mijn head unit geen instellingen vinden die lijken op wat er in die video staat. Ik denk dat als ik geen iPhone had, ik Carplay niet zou kunnen gebruiken. Dus geldt dat niet hetzelfde voor de Android-kant?
Laten we opnieuw beginnen 👍 Op je bestaande head unit heb je hun (dubieuze) software. Op de pagina 'Apps' zou je Play Store moeten hebben. Download daar Nova Launcher en voer het uit. Er wordt gevraagd of je het als de standaard 'home' launcher wilt instellen. Zeg ja. Dan ... heb je zo dicht mogelijk 'stock' Android als het maar kan, voor een Chinees Ali-whatever-apparaat. Nu kun je navigeren naar de 'juiste' Android-instellingen, op de head unit - niet op je telefoon. Eenmaal daar, volg mijn instructies hierboven, d.w.z. Over apparaat > Buildnummer, etc.

Er adverteert iemand met een upgrade die in hun winkel in Nottingham wordt geïnstalleerd voor £ 699 met 2 jaar garantie voor degenen zonder de doe-het-zelf-kennis voor de modellen van 2011 tot 2015 =
Ze doen het ook voor latere modellen van 2015 tot 2019 =

Laten we opnieuw beginnen 👍 Op je bestaande head unit heb je hun (dubieuze) software. Op de pagina 'Apps' zou je Play Store moeten hebben. Download daar Nova Launcher en voer het uit. Het zal vragen of je het als de standaard 'home' launcher wilt instellen. Zeg ja. Dan ... heb je zo dicht mogelijk bij 'stock' Android als het maar kan, voor een Chinees Ali-whatever-apparaat. Nu kun je navigeren naar de 'juiste' Android-instellingen, op de head unit - niet op je telefoon. Volg daar mijn instructies hierboven, d.w.z. Over apparaat > Buildnummer, enz.
Bedankt voor de hulp, saline. Ik ga dat proberen.

• Like
Ochtend slaine

Ter update: zoals je voorstelde, heb ik een paar alternatieve launchers bekeken en Spider gekozen op de webcarguru-site. Ik heb je instructies gevolgd met betrekking tot een terugknop, die goed werkt, bedankt. Ik heb een "ga naar huis naar moeder"-knop op de launcher toegevoegd, voor het geval dat, wat soms nuttig is geweest. Interessant genoeg, wanneer de Merryway-software wordt geactiveerd, bedekt deze de bubbelbedieningselementen links weer. Trouwens, ik heb de homeknop zo ingesteld dat deze terugkeert naar de nieuwe launcher. Ook, als ik terugga naar Spider, moet ik het proces van het opnieuw opstarten van Google Assistant doorlopen, anders geen problemen.
De Nieuwe Launcher heeft de flexibiliteit uiteraard enorm vergroot:
Standaardkaarten zijn nu ingesteld op WAZE. Een paar andere geprobeerd, zelfs een proefversie betaald, maar altijd teruggekomen op WAZE.
Muziek is van Spotify
Bevatte een knop om verbinding te maken met CarPlay voor mijn dochter
Directe knop naar Google Chrome om Whatsapp gespiegelde account te linken, in dit stadium kan GA geen berichten lezen of schrijven
Radio is ingesteld met TuneIn, werkt prima met een aparte knop voor BBC Sounds.
De telefoon en berichten zijn intern, alles werkt met een apart SIM-account/nummer (gebruikte Google Phone-app maar kan het origineel nog steeds niet verwijderen.)
Gebruik mijn mobiel verbonden met de originele Land Rover-opstelling voor handsfree, lokaal radionieuws en media achterin (Mode) met behulp van de bedieningselementen op het stuur.
Met de Spider-app zijn er heel veel rand-add-ons, een goede voor de kleinkinderen is het kompas, voor onze generatie een alledaags hulpmiddel, maar helaas in dit stadium een ​​nieuwigheid voor deze tieners.
USB: Ik heb je instructie hierover genoteerd en hoewel ik enig succes heb met muziek, heb ik het niet echt geprobeerd met films, omdat deze, voor zover ik begrijp, niet achterin worden afgespeeld. Heeft iemand overwogen om gewoon Netflix of iets dergelijks te installeren, dat is toch de manier om te gaan.
Het enige echte probleem dat ik nog steeds heb, is het fijn afstemmen van Google Assistant en Voice Match die niet beschikbaar is, ik ben nog steeds aan het knutselen, dus alle tips worden zeer gewaardeerd.
Nogmaals bedankt.

Discussion starter · #109 ·
Hallo @Chris Qld

Geweldig om te zien dat je wat vooruitgang hebt geboekt 👍Ja, CarWebGuru is een echt goede launcher, hij is zo veelzijdig en zeer configureerbaar. Er zijn gratis kant-en-klare thema's, betaalde thema's en een themabouwer. Ik heb met de bouwer gespeeld en ik ontdekte dat ik behoorlijk dicht bij de 'InControl Touch Pro'-look kon komen. Het 'Spider'-thema is behoorlijk populair onder Android head unit-enthousiastelingen.

Blijkbaar zit er een ingebouwde radiochip voor FM/DAB in deze Android head units. Maar dat moet betekenen dat er een antenne op de achterkant aangesloten moet worden. Ik heb ook een radio-app vooraf geïnstalleerd op de unit gezien - die momenteel geen zenders vindt, maar dan is er geen antenne aangesloten. Een van de reservepoorten aan de achterkant zou daarvoor kunnen zijn. Iets om te overwegen.

Wat betreft de telefoon, ik doe momenteel hetzelfde, d.w.z. gekoppeld aan het originele JLR-systeem, waardoor de stuurwielbediening kan worden gebruikt. Het nadeel is uiteraard dat je geen enkele vorm van bellerweergave kunt zien als je in je Android Launcher zit (in jouw geval CarWebGuru). Dit is wat ik momenteel probeer op te lossen. In de app die ik ontwikkel, heb ik 2 weken besteed aan het proberen verbinding te maken met de Android Bluetooth, maar het is mislukt. Ik kan handmatig verbinding maken, maar niet via mijn app. Ze hebben iets gedaan met deze versie (ROM) van de Android-software. Plan B is nu om de app via CAN-bus verbinding te laten maken met het JLR bluetooth-systeem (wat een apart project op zich is geworden!).

Wat betreft de USB, ik gebruik hem alleen voor het installeren van bijgewerkte versies van mijn app. In principe voor bestandsoverdracht. Ik heb niet geprobeerd media (audio of video) rechtstreeks vanaf de USB af te spelen. Hoewel ik er zeker van ben dat het zal werken, omdat het wordt weergegeven als een schijf in de app "Bestanden" in Android. Ik heb de YouTube- en Plex-apps geïnstalleerd en dat speelt video perfect af. Ik wist niet dat je tv-hoofdsteunen had. Er zaten waarschijnlijk een tiental draden op de mijne die niet waren aangesloten, omdat ze waren gelabeld als TV out, DVR out/in, enz. Ik vraag me af of dat is wat je nodig hebt? Sorry, ik kan niet helpen, want ik heb geen tv's achterin.

Ik gebruik Google Assistant niet. Hoewel het prima voor me werkt, maar alleen als ik op de knop Mic op het scherm druk. Het reageert niet op 'Hey Google'. Ik heb mijn eigen stemassistent in mijn app toegevoegd die dit probleem in mijn geval oplost. "Speel muziek Kaiser Chiefs" opent automatisch het scherm Media zoeken, waardoor ik een resultaat kan selecteren; een album, artiest, nummer, afspeellijst, podcast, enz. Ik gebruik de Spotify API voor deze integratie. Evenzo kan ik zeggen "Speel video Range Rover Evoque" en het zal automatisch een reeks resultaten van YouTube (met hun API) weergeven. Er zijn ook tal van andere opdrachten, zoals "Zoek op internet Range Rover Evoque", die de eerste match van Wikipedia retourneert. Ook zal "Ontvang nieuws Rugby Union" het laatste Rugby Union-nieuws voorlezen (met NewsApi).

Succes met de head unit en de nieuwe launcher, het ziet er geweldig uit, veel gebruiksvriendelijker en nuttiger 😉

Discussion starter · #110 ·
Het is een tijdje geleden dat ik updates heb toegevoegd aan mijn DIY InControl Touch Pro-app. Het is nog steeds in ontwikkeling, hoewel de telefoonfunctionaliteit een uitdaging blijkt te zijn. Zoals ik in de bovenstaande post al zei, is de ROM op deze head units gewijzigd en is de bluetooth-functionaliteit erg moeilijk aan te boren. Ik heb een Plan B, waar ik de afgelopen week aan heb gewerkt, waarbij ik rechtstreeks toegang krijg tot de OEM-functionaliteit via de CAN-bus. De Evoque heeft verschillende CAN-bussystemen aan boord, high speed (HS-CAN) en medium speed (MS-CAN) is wat ik nodig heb. De laatste bevat alle infotainmentfunctionaliteit. Hoe dan ook, dat is veranderd in een apart project (wat trouwens erg leuk is 😉). Alle ronde knoppen werken nu (behalve het telefoongedeelte).

Discussion starter · #111 · (Edited)
Met de Voice Assistant kan ik muziek afspelen door (bijvoorbeeld) te zeggen ... "Speel muziek Kaiser Chiefs" ... waardoor dit automatisch wordt weergegeven:

9643

Ik kan dan de juiste categorie uit de bovenstaande lijst selecteren, bijvoorbeeld Albums ...

9644

Eenmaal geselecteerd, laadt en speelt het de media af ...

9645

Alle bedieningselementen van de speler werken zoals verwacht, met behulp van de mini-speler (links), de hoofdspeler of ook op het startscherm.

Dit is verbonden met mijn Spotify-account. Dus al mijn favorieten worden automatisch toegevoegd aan de sectie 'Favorieten' in de app. Ik kan alle favorieten binnen mijn app toevoegen/verwijderen, wat uiteraard wordt weerspiegeld in mijn Spotify-account op al mijn apparaten.

Discussion starter · #112 ·
Met de knop 'Bron' kan ik selecteren welke media ik wil afspelen. Ik gebruik internetradiostreams voor Radio, Spotify (API) voor Media Library, YouTube (API) voor Televisie, en Telefoon is momenteel 'work in progress'.

Discussion starter · #113 ·
Als ik "Speel radio" zeg, wordt een lijst met radiostations weergegeven. Elk van hen kan als favoriet worden toegevoegd.

9647

Eenmaal geselecteerd, wordt het radiostation geladen en afgespeeld ...

Discussion starter · #114 ·
Als ik zeg "Speel video Range Rover Evoque" zoekt het op YouTube en laadt het de resultaten in het Televisiegedeelte van de app ...

9649

Zodra een resultaat is geselecteerd, laadt het de video en speelt het af ...

9650

De video kan met de YouTube-knop naar volledig scherm worden uitgebreid.

Discussion starter · #115 ·
De navigatiepagina gebruikt MapBox, een geweldige SDK voor kaarten, navigatie en routing. Het maakt ook volledige theming mogelijk. Ik kan ook via spraak naar elke bestemming navigeren. Zoals veel navigatiesystemen, kunt u ook zoeken naar plaatsen, zoals bank, benzinestation, supermarkt, restaurant, enz. Hieronder wordt 'Dagmodus' weergegeven, 's nachts is alles veel donkerder.

9652

Het gebruikt momenteel internet om de routes te zoeken en te creëren. Hoewel offline routing beschikbaar is, is het nog niet geïmplementeerd.

9653

De navigatie-instructies (manoeuvres, resterende tijd, afstand) worden ook op het startscherm weergegeven en in realtime bijgewerkt.

9654

Dat is het voor nu mensen 😎

Discussion starter · #117 · (Edited)
Het grappige is dat ik deze app ben begonnen voordat ik wist dat de Pivi Pro bestond. Daarom heb ik de mijne gebaseerd op de InControl Touch Pro.

@slaine. Ik heb de Nova-launcher geïnstalleerd en gedaan zoals u instrueerde. De usb-functie staat al op MTP. Er is dus duidelijk iets mis met de usb-kabel of de verbinding. Dus ik ga dit weekend het dashboard uit elkaar halen. Eigenlijk niet zo moeilijk om te doen. Hoe dan ook, ik ben een stap dichter bij het sorteren van de laatste functie die ik wil laten werken. Ik zou niet zo dichtbij zijn als het niet voor uw hulp en info op deze thread was.
Bedankt.
Meekey.

• Like
Welnu, ik heb mijn dashboard uit elkaar gehaald en ontdekt dat de usb-kabel deel uitmaakt van de kabelboom, dus ik kan geen andere usb-kabel proberen. Ik heb wel ontdekt dat de usb mijn iPhone oplaadt. Dus ik weet niet of ik daadwerkelijk iets kan doen aan het probleem dat er geen usb-stick wordt weergegeven wanneer deze is aangesloten.

Discussion starter · #120 ·
Helaas begin ik zonder ideeën te zitten. Als ik uw probleem goed begrijp, kunt u met uw USB-kabel van de Android-hoofdeenheid uw iPhone opladen, maar kunt u deze niet als muziekbron gebruiken, en ook een USB-stick verschijnt niet in de Bestanden-app op de hoofdeenheid. En u bent al in de Ontwikkelaar Opties geweest en hebt ervoor gezorgd dat de USB-modus is ingesteld op MTP.
  1. Heeft u verschillende USB-sticks geprobeerd? Bij mij steek ik gewoon een USB-stick in en ik zie hem een seconde later verschijnen in de Bestanden-app, en ik kan de bestanden van de stick doorbladeren en naar de hoofdeenheid kopiëren.
  2. Ik heb ergens gelezen dat je minstens één muzieknummer op iPhones met iOS 11 of hoger moet hebben om het als muziekbron te laten herkennen. Ik weet niet zeker of dit klopt of van toepassing is in uw geval.
  3. De laatste uitweg is om de Android-hoofdeenheid terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik heb dit een paar keer op de mijne gedaan. Het duurt ongeveer 4-5 minuten. Probeer na het resetten de USB-stick zonder de instellingen op de hoofdeenheid te wijzigen.

101 - 120 of 263 Posts