Evoque Owners Club banner
81 - 100 of 263 Posts
Hallo allemaal, ik wil me eerst verontschuldigen als deze vraag al beantwoord is, hier gaat het: Ik heb net een 2015 evoque dynamic lux gekocht, de auto is geweldig, mijn enige probleem ermee is dat ik geen incontrol apps erop heb, en heb ik het goed dat dit niet kan worden toegevoegd? Ook las ik dat je een 10" scherm kunt krijgen dat er geweldig uitziet, maar hoe gemakkelijk is het om het te installeren (ik ben niet zo zelfverzekerd) en werkt het goed? De head unit die ik heb, heeft de knoppen aan de zijkant, heeft tv, camera's rondom etc.

Bedankt voor het nemen van de tijd om dit te lezen en me te adviseren.

Discussion starter · #82 ·
Welkom. Ik kan uw eerste vraag over uw huidige systeem en het gebrek aan apps niet beantwoorden. Wat betreft de 10,25-inch head unit, de fysieke installatie is relatief eenvoudig, duurt ongeveer 2 uur. Maar daarna is er veel systeemconfiguratie, die allemaal al in deze thread wordt uitgelegd.

Welkom. Ik kan je eerste vraag over je huidige systeem en het gebrek aan apps niet beantwoorden. Wat betreft de 10,25" head unit, de fysieke installatie is relatief eenvoudig, duurt ongeveer 2 uur. Maar er is daarna veel systeemconfiguratie, die allemaal al in deze thread worden uitgelegd.
dank u Slaine, zou u aanraden om de unit te updaten en zo ja, heeft u advies waar ik de juiste voor mijn auto kan kopen?

Discussion starter · #84 ·
dank u Slaine, dus zou u aanraden om de unit te updaten en zo ja, heeft u advies waar ik de juiste voor mijn auto kan kopen.
Ten eerste zou ik aanraden om deze thread volledig te lezen, voor het geval u dat nog niet gedaan heeft. Dit is zodat u de voor- en nadelen van deze Android 10.25" systemen begrijpt. D.w.z. ze zien er goed uit, maar komen met veel compromissen - waarvan bijna allemaal niet worden uitgelegd in de advertentie/specificatie. Integendeel zelfs, er is veel verkeerde informatie verstrekt door deze verkopers, bijvoorbeeld volledige integratie van de stuurwielbediening, wat 100% onjuist is. Koop er alleen een als u bereid bent deze compromissen te accepteren, d.w.z. verminderde functionaliteit, opstartproblemen, veel installatie, etc.

Ik kan u niet adviseren waar u er een kunt kopen, maar ik kan u wel adviseren waar u NIET een kunt kopen:

Blijf ver uit de buurt van verkoper AOTSR, die verkoopt op ebay, Amazon, Aliexpress en Alibaba. De fabrikant is Merryway Robin.

U moet veel tijd besteden aan het onderzoeken van elke verkoper/artikel, aangezien er veel, veel namaak is. Zie post #2 en #9 van deze thread om deze te herkennen.

Ten eerste zou ik aanraden om dit draadje volledig te lezen, voor het geval je dat nog niet gedaan hebt. Dit is zodat je de voor- en nadelen begrijpt van deze Android 10.25" systemen. D.w.z. ze zien er goed uit, maar komen met veel compromissen - waarvan bijna allemaal niet worden uitgelegd in de advertentie/specificatie. Integendeel zelfs, er is veel verkeerde informatie van deze verkopers, bijv. volledige integratie van de stuurwielbediening, wat 100% onjuist is. Koop er pas een als je bereid bent deze compromissen te accepteren, d.w.z. verminderde functionaliteit, opstartproblemen, veel installatie, etc.

Ik kan je niet adviseren waar je er een kunt kopen, maar ik kan je wel adviseren waar je er NIET een kunt kopen:

Blijf uit de buurt van verkoper AOTSR, die verkoopt op eBay, Amazon, Aliexpress en Alibaba. De fabrikant is Merryway Robin.

Je moet veel tijd besteden aan het onderzoeken van elke verkoper/artikel, want er zijn heel veel namaakproducten. Zie post #2 en #9 van dit draadje om deze te spotten.
Hoi Slaine, ik waardeer de hulp, bedankt, kijkend naar de berichten etc. laat ik het misschien en kijk of een lokale autotechnicus een carplay-adapter kan installeren als dat kan, nogmaals bedankt Slaine voor je snelle reactie

Discussion starter · #86 ·
Hoi Slaine, ik waardeer de hulp, bedankt, als ik naar de berichten etc. kijk, laat ik het misschien zitten en kijk of een lokale autotechnicus een carplay-adapter kan plaatsen als dat kan, nogmaals bedankt Slaine voor je snelle reactie
Als je alleen CarPlay wilt, dan ja, dit (hierboven) is niet voor jou. Er zijn genoeg CarPlay-threads hier op EOC.

Discussion starter · #87 ·
Trouwens, de meegeleverde GPS-antenne is waardeloos, kijk naar Superbat Fakra Splitter, Fakra Kabel Mannelijk naar Vrouwelijk RG174 Coaxiale Kabel Y Type Splitter voor Auto Stereo GPS Antenne Verlengsnoer, 2Ft : Amazon.com.au: Electronics om de ingebouwde unit te gebruiken. Ik heb er afgelopen weekend een geïnstalleerd en een betere 4G-antenne maakte het verschil.
Ik heb er vandaag een geïnstalleerd, gekocht bij Amazon hier. Ik moet zeggen, het heeft een groot verschil gemaakt. Nu het Android-systeem de JLR OEM GPS-module gebruikt, zijn locatie-updates ongeveer 2-3 keer zo snel. Dit is duidelijk te zien bij rotondes, de kaartlocatie is 100% soepel en nauwkeurig. In tegenstelling tot voorheen, waar er aanzienlijke vertraging was. De GPS-app (Playstore) toont nu ook een nauwkeurigheid van 3 voet, terwijl dit voorheen 8 voet was. Het belangrijkste is dat ik tot nu toe ook geen signaalonderbrekingen heb gehad. De waardeloze GPS-module die bij het Android-systeem werd geleverd, viel minstens één keer per rit uit, hij bevroor gewoon ongeveer 20-30 seconden op de kaart en haalde dan plotseling de achterstand in. Hartelijk dank voor het aangeven 👍

Hallo slaine. Geweldige thread die je hier hebt. Ik heb een van deze 10,25" schermen die ik vorig november bij Aliexpress heb gekocht. De carplay werkt geweldig en de schermgrootte is geweldig in vergelijking met het originele 8" scherm. Dus ik geloof dat het om die 2 redenen het geld waard is. Maar 2 van de geadverteerde functies die ik wilde laten werken, werken niet (onder andere). iPhone scherm mirroring en het afspelen van films via de USB. Heb je de scherm mirroring of de USB aan de praat gekregen? De USB-aansluiting op mijn setup doet niets. Ik heb een USB-stick met films aangesloten, maar het systeem ziet de USB-stick niet eens. Ik heb ook mijn iPhone aangesloten op de USB-aansluiting en het systeem ziet dat ook niet. Omdat de USB niets doet, kan ik niets toevoegen aan de harde schijf van het systeem.

Discussion starter · #89 ·
Heeft u de schermspiegeling of de USB werkend gekregen? De USB-verbinding op mijn installatie doet niets. Ik heb een USB-stick met films aangesloten, maar het systeem ziet de USB-stick niet eens.
Ik gebruik geen Apple-apparaten, maar de Android MirrorLink werkt OK - maar alleen als ik de Chinese app installeer. Probeer met de USB uw USB-modus te wijzigen. Hij kan ingesteld staan op de standaardinstelling 'opladen'. U kunt hem instellen op 'MTP', media transfer protocol. Het wijzigen van de USB-modus is eenvoudig en kan in ongeveer 30 seconden worden gedaan. Zie hier.

Ik gebruik geen Apple-apparaten, maar de Android MirrorLink werkt prima - maar alleen als ik de Chinese app installeer. Probeer met de USB je USB-modus te wijzigen. Hij kan ingesteld staan op de standaardinstelling 'opladen'. Je kunt hem instellen op 'MTP', media transfer protocol. Het wijzigen van de USB-modus is eenvoudig en kan in ongeveer 30 seconden worden gedaan. Zie hier.
Bedankt voor de tip slaine. Maar de iPhone heeft die optie niet. Het heeft een vergrendeling die uit stond, waardoor USB-accessoires niet kunnen worden aangesloten als de iPhone langer dan een uur is vergrendeld, wat geen verschil maakt. Wat is de Chinese app? Is deze alleen voor Android?

Ik had het over de Android-hoofdeenheid, niet over je iPhone.
lol. maar toont de video niet de instellingen op zijn telefoon?

Discussion starter · #93 ·
lol. maar toont de video niet de instellingen op zijn telefoon?
Ik heb net een willekeurige YT-video gelinkt die laat zien hoe je USB-instellingen op Android kunt openen/wijzigen. Het is hetzelfde op de Android-hoofdeenheid.

Oh ok. Ik zal morgen eens rondkijken wat er gebeurt. Werkt de Chinese app die je noemt op een iPhone?

Ik denk dat ik mijn iPhone misschien moet veranderen voor een Android-toestel. Geen opties op de headunit om de ontwikkelaarsopties te openen.

Heeft iemand hier de USB werkend op hun Android Auto/Carplay head unit? Ik krijg niets als ik mijn iPhone of een USB-stick met films aansluit. Het laadt de iPhone niet eens op.

Discussion starter · #98 ·
Het laadt de iPhone niet eens op.
Als het je telefoon niet eens oplaadt, dan is er een probleem. Is het andere uiteinde van de USB-kabel onderdeel van een kabelboom, of steekt het in de head unit? Hoe dan ook, ik zou proberen contact op te nemen met de verkoper voor ondersteuning.

Als het je telefoon niet eens oplaadt, dan is er een probleem. Is het andere uiteinde van de USB-kabel onderdeel van een kabelboom, of steekt het in de head unit? Hoe dan ook, ik zou proberen contact op te nemen met de verkoper voor ondersteuning.
Ik heb geen hulp gehad van de verkoper, ze blijven me alleen maar vragen om een video van mijn probleem te sturen. Tijdsverspilling. Wat gaat een video laten zien dat ik niet al heb uitgelegd? Ik heb het systeem vorig jaar november geïnstalleerd en ik kan me niet herinneren of de usb deel uitmaakt van de kabelboom of in de head unit is gestoken. Ik denk dat het een instellingsprobleem moet zijn, zoals je in je eerdere antwoorden hebt voorgesteld. Ik denk dat ik het dashboard weer uit elkaar moet halen om te zien wat er met de bedrading aan de hand is. Bedankt voor je hulp slaine, het wordt zeer gewaardeerd.

Discussion starter · #100 ·
Als je in de "Android-instellingen" van de head unit naar "Over apparaat" gaat en vervolgens "Buildnummer" zoekt ... en er 7 keer op tikt, dan ontgrendel je "Ontwikkelaarsopties". Daar kun je de USB-modus instellen. Maar als de USB niet eens een telefoon oplaadt ... dan is er iets mis met de verbinding aan de andere kant van de kabel.

81 - 100 of 263 Posts