Hallo,
Dit is mijn eerste bericht hier en voor iedereen die deze thread leest, wil ik graag wijzen op enkele beschrijvingen die verwarrend kunnen zijn, of in ieder geval verwarrend voor eigenaren die op zoek zijn naar oplossingen voor een ander probleem, dat ook verband houdt met een batterij.
De terminologie hier beschreef de batterij die werd gebruikt voor "Start/Stop" als de TSS (twin solenoid starter) batterij.
Maar later migreerde het naar "Auxiliary Battery" of "Aux Battery".
Verder is er in de VS een Technical Service Bulletin dat de Eco Start/Stop batterijonderdelen aanduidt als: "Dual Battery Junction Box - Part Number LR048786"
Ik wilde erop wijzen dat er een andere batterij is, genaamd de Auxiliary Battery. Dus voor degenen met Start/Stop zou het de tweede of derde kunnen worden genoemd.
Officieel - het onderdeelnummer op mijn Auxiliary Battery is BJ32-19G207C-AA met het Land Rover-label bovenop wat een merk Power Sonic PS-1212 12 Volt 1.2 Amp. Hr batterij is, die wordt gebruikt in alarmsystemen voor thuis, elektrische rolstoelen en andere toepassingen. Huidige PS-1212 is 1.4 Amp. Hr.
Ik spring alleen in omdat dit een van de eerste zoekresultaten was die ik vond bij het zoeken naar "Auxiliary Battery" en "Evoque" in Google - en ik vond elders andere threads die over de Auxiliary Battery spraken en de twee verwarden...
(De reden dat ik aan het zoeken was, is - fout bij het opstarten - "transmissiefout selecteer parkeren voordat de motor wordt gestopt", wat volgens mij dezelfde fouten zijn in andere landen die "versnellingsbakfout selecteer parkeren voordat de motor wordt gestopt" worden genoemd. Die batterij drijft blijkbaar de opgaande versnellingsknop aan).
Proost,
Bill