Evoque Owners Club banner
21 - 40 of 100 Posts
Ik heb met een fotocamera een blik op de batterij geworpen.

Ik wil hem in de zomer vervangen.

Het is een Jaguar CX23-10C655-AC
12v-14Ah-200A


====
Het lijkt te zijn
EXIDE EK151 AGM 12V 15AH 200A Hulpaccu JAGUAR LAND ROVER CX23-10C655-AC
Ah geweldig - laat ons weten hoe het gaat en of het vrij eenvoudig te doen is? Ik zal de mijne in de lente/zomer van dit jaar ook doen met de EK151-batterij.
 
Hallo,

Dit is mijn eerste bericht hier en voor iedereen die deze thread leest, wil ik graag enkele beschrijvingen benadrukken die verwarrend kunnen zijn, of in ieder geval verwarrend voor eigenaren die op zoek zijn naar oplossingen voor een ander probleem, dat ook verband houdt met een batterij.

De terminologie hier beschreef de batterij die werd gebruikt voor "Start/Stop" als de TSS (twin solenoid starter) batterij.
Maar later migreerde het naar "Auxiliary Battery" of "Aux Battery".
Verder is er in de VS een Technical Service Bulletin dat de Eco Start/Stop batterijonderdelen aanduidt als: "Dual Battery Junction Box - Part Number LR048786".

Ik wilde erop wijzen dat er nog een andere batterij is, genaamd de Auxiliary Battery. Dus voor degenen met Start/Stop zou het de tweede of derde kunnen worden genoemd.

Officieel - het onderdeelnummer op mijn Auxiliary Battery is BJ32-19G207C-AA met het Land Rover-label bovenop wat een merk Power Sonic PS-1212 12 Volt 1.2 Amp. Hr batterij is, die wordt gebruikt in alarmsystemen voor thuis, elektrische rolstoelen en andere toepassingen. De huidige PS-1212 is 1,4 Amp. Hr.

Ik spring alleen in omdat dit een van de eerste zoekresultaten was die ik vond bij het zoeken naar "Auxiliary Battery" en "Evoque" in Google - en ik vond elders andere threads die over de Auxiliary Battery spraken en de twee verwisselden...

(De reden dat ik zocht is - fout bij het opstarten - "transmissiefout selecteer parkeren voor motorstop" wat volgens mij dezelfde fouten zijn in andere landen die "versnellingsbakfout selecteer parkeren voor motorstop" worden genoemd. Die batterij drijft blijkbaar de opkomende versnellingsknop aan).
Proost,
Bill
 
De meeste batterijspecialisten hier (bijvoorbeeld Battery World) plaatsen uw batterij als onderdeel van de verkoop.


Zeker waar voor je geld met deze!


Verrast dat je geen waarschuwingslampje krijgt, je krijgt er een voor al het andere!



Proost


Dave
Dat is waar - geen waarschuwingslampje voor de start-stop hulpaccu als deze leeg is...

In het VK zullen niet alle plaatsen de batterij plaatsen, degenen die dat wel doen, zullen de kosten ongetwijfeld in de batterijprijs verbergen..
 
Deze winter hadden beide mijn auto's batterijproblemen en ik ken de hoofdschuldige hier (IK) en mijn Ctek MXS 10 lader... De Recond-modus mag NIET worden gebruikt op AGM-batterijen, het zal ze doden! 1. Ik wist niet dat ik een AGM-batterij in mijn X5 heb en ik heb vorig jaar de Recond-modus gebruikt. 2. Op de Evoque hebben we 3 batterijen, waarvan twee AGM (solenoĂŻde en Start&Stop). Ik heb de hoofdaccu opgeladen met de Recond-modus, maar ze zijn allemaal aangesloten en ik geloof dat ik in ieder geval de Start&Stop-accu heb gedood. Waar bevindt zich de solenoĂŻde AGM-accu?
 

Attachments

Deze winter hadden beide mijn auto's batterijproblemen en ik ken de hoofdschuldige hier (IK) en mijn Ctek MXS 10 lader...

De Recond-modus mag NIET worden gebruikt op AGM-batterijen, het zal ze doden!

1. Ik wist niet dat ik een AGM-batterij in mijn X5 heb en ik heb vorig jaar de Recond-modus gebruikt.

2. Op de Evoque hebben we 3 batterijen, waarvan twee AGM (solenoĂŻde en Start&Stop).
Ik heb de hoofdaccu met Recond-modus opgeladen, maar ze zijn allemaal verbonden en ik geloof dat ik in ieder geval de Start&Stop-accu heb gedood.

Waar bevindt zich de solenoĂŻde AGM-accu?
Bent u erin geslaagd de kleine hulpaccu onder het dashboardkastje te vervangen?
 
Hallo,

Dit is mijn eerste bericht hier en voor iedereen die deze thread leest, wil ik graag wijzen op enkele beschrijvingen die verwarrend kunnen zijn, of in ieder geval verwarrend voor eigenaren die op zoek zijn naar oplossingen voor een ander probleem, dat ook verband houdt met een batterij.

De terminologie hier beschreef de batterij die werd gebruikt voor "Start/Stop" als de TSS (twin solenoid starter) batterij.
Maar later migreerde het naar "Auxiliary Battery" of "Aux Battery".
Verder is er in de VS een Technical Service Bulletin dat de Eco Start/Stop batterijonderdelen aanduidt als: "Dual Battery Junction Box - Part Number LR048786"

Ik wilde erop wijzen dat er een andere batterij is, genaamd de Auxiliary Battery. Dus voor degenen met Start/Stop zou het de tweede of derde kunnen worden genoemd.

Officieel - het onderdeelnummer op mijn Auxiliary Battery is BJ32-19G207C-AA met het Land Rover-label bovenop wat een merk Power Sonic PS-1212 12 Volt 1.2 Amp. Hr batterij is, die wordt gebruikt in alarmsystemen voor thuis, elektrische rolstoelen en andere toepassingen. Huidige PS-1212 is 1.4 Amp. Hr.

Ik spring alleen in omdat dit een van de eerste zoekresultaten was die ik vond bij het zoeken naar "Auxiliary Battery" en "Evoque" in Google - en ik vond elders andere threads die over de Auxiliary Battery spraken en de twee verwarden...

(De reden dat ik aan het zoeken was, is - fout bij het opstarten - "transmissiefout selecteer parkeren voordat de motor wordt gestopt", wat volgens mij dezelfde fouten zijn in andere landen die "versnellingsbakfout selecteer parkeren voordat de motor wordt gestopt" worden genoemd. Die batterij drijft blijkbaar de opgaande versnellingsknop aan).
Proost,
Bill
Bill, heeft dit je Gearbox Fault-bericht op het dashboard opgelost? Ik heb dit af en toe, kan de versnellingsknop niet draaien. gebeurde na een servicebeurt nadat ze een batterijtest op mijn hoofdaccu hadden gedaan (die allemaal in orde testte).. ze zeiden dat er geen fouten werden weergegeven op Snap-On-diagnostiek, dus de versnellingsbakfout werd gewist en het ging... Toen kwam het de andere dag terug na een reis van 150 mijl, dus besloot ik de STOP START-batterij te vervangen, omdat die dood testte toen er een batterijtest werd gedaan met een goede exide-tester.. Hopelijk zie ik dit bericht niet meer.. Als ik dat wel doe, moet ik waarschijnlijk de batterij onder het dashboardkastje vervangen??

Met deze batterij:
https://www.lrparts.net/lr024953-au.../lr024953-auxilary-battery-for-range-rover-evoque-automatic-gearbox-module.html

PS. mijn stop-start werkt nog steeds niet, zelfs niet met een nieuwe EK151 AGM stop-start batterij... misschien moet ik de hoofdaccu opladen met mijn CTEK MX5.0 om te zien of het een verschil maakt?
 
Ik heb mijn Evoque nu 5 weken en mijn start/stop heeft nog nooit gewerkt. Het is een 2014. Bij alle auto's die ik had met start/stop vond ik het niet fijn. Heeft het zin om het te laten repareren? Ik heb er een jaar garantie op. Zou het onder de garantie gerepareerd worden?
 
Ik heb mijn Evoque nu 5 weken en mijn start/stop heeft nog nooit gewerkt. Het is een 2014. Alle auto's die ik had met de start/stop vond ik niet fijn. Heeft het zin om het te laten repareren? Ik heb er een jaar garantie op. Zou het onder de garantie gerepareerd worden?
Is het een Land Rover garantie? Ik vraag me af of de software het gewoon uitschakelt zodra je batterijniveau onder een bepaalde drempel in Voltage komt en het dan niet opnieuw inschakelt totdat er is verteld dat er een nieuwe batterij in de auto zit... Ik heb een paar video's op YouTube gezien waarbij je na het vervangen van de batterij van een Range Rover een "batterijregistratie" moet doen, die hem effectief vertelt dat het een nieuwe batterij is, zodat hij zijn parameters opnieuw kan leren...
 
Het vervangen van de kleine start-stop-accu (EK151) heeft de gevreesde versnellingsbakfoutmelding (laat me de versnellingspook niet draaien) niet opgelost, omdat deze vandaag weer verscheen na een rit van 20 mijl (vorige keer gereden iets minder dan 2 weken geleden). Een paar keer uit- en aanzetten liet me weer D selecteren en naar huis gaan... Het motorlampje brandt als gevolg hiervan - hopelijk gaat het uit... Ik heb mijn voltmeter (direct na de rit) thuis gepakt - de hoofdbatterij geeft 12,43 V aan en de kleine start-stop EK151 (3 weken oud) batterij geeft 12,86 V aan. Ik heb mijn CTEK MX5.0 eruit gehaald - de hoofdbatterij aan het opladen - ik hoop dat het het motorlampje van het dashboard verwijdert en me een tijdje niet weer de versnellingsbakfout geeft... Is het de moeite waard om de LR024953 - HULPBATTERIJ VOOR RANGE ROVER EVOQUE AUTOMATISCHE VERSNELLINGSBAKMODULE te vervangen die onder het dashboardkastje zit om deze VERSNELLINGSBAKFOUT-melding op te lossen? Heeft iemand deze kleine batterij onder het dashboardkastje vervangen?
 
De hulpaccu van de Evoque bevindt zich aan de passagierszijde onder het dashboardkastje, waar de voetensteun zich bevindt.
De plastic afdekking moet worden verwijderd om toegang te krijgen.
 
Transmissiefout, selecteer parkeren voordat u stopt.
Dit komt doordat de hulpaccu leeg raakt. De hulpaccu bevindt zich onder het dashboardkastje aan de passagierskant, waar de voetensteun zich bevindt, de plastic afdekking moet worden verwijderd.
U hoeft de batterijbehuizing niet te verwijderen om de batterij te verwijderen. U hoeft alleen maar een kleine platte schroevendraaier in de clip te steken en naar beneden te drukken om hem eruit te laten springen.
Ik heb een vergelijkbare Land Rover-hulpaccu op eBay gevonden voor ongeveer $ 100 of zo, maar ben naar een lokale batterijwinkel gegaan en heb er een gekregen voor $ 20 in plaats daarvan.
Batterij vervangen en bericht weg.
Ik hoop dat dit iemand met vergelijkbare problemen helpt.
Proost!
 

Attachments

Hebben ze deze tweede batterij verwijderd? Mijn 65-plaat heeft er geen naast de hoofdbatterij.
 
Hebben ze deze tweede batterij verwijderd? Mijn 65-er heeft er geen naast de hoofdbatterij.
Ja.
Ik denk dat de AGM-hoofdbatterijen het overgenomen hebben.
 
Over batterijen gesproken. Ik heb onlangs een nieuwe batterij door de agenten moeten laten installeren, omdat mijn batterij blijkbaar niet in orde was en bijdroeg aan verschillende problemen met de auto. Als ik nu de motorkap open en goed luister, vooral aan de linkerkant van de motorruimte, kan ik een constant, vrij hoog gezoem horen. Dat moet toch bijdragen aan het langzaam leeglopen van de batterij? Weet iemand wat het is en/of waarom het constant draait?
 
Nooit een definitief antwoord gehad op het geluid, veel auto's doen het, ontluchtingsklep is de meest waarschijnlijke kandidaat. Maar het is normaal. Toen ik afgelopen weekend probeerde mijn defecte parkeersensor te onderzoeken, kon ik niet proberen ernaar te luisteren omdat dit verdomde geluid maar doorging!
 
"Transmissiefout selecteer parkeren voor stoppen."
Dit komt doordat de hulpaccu leeg raakt. De hulpaccu bevindt zich onder het dashboardkastje aan de passagierskant, waar de voetensteun zich bevindt, u moet de plastic afdekking verwijderen.
U hoeft de batterijbehuizing niet te verwijderen om de batterij te verwijderen. U hoeft alleen een kleine platte schroevendraaier in de clip te steken en naar beneden te drukken om hem eruit te laten springen.
Heb een vergelijkbare landrover-hulpaccu gevonden op ebay voor ongeveer $ 100 of zo, maar ging naar een lokale batterijwinkel en kreeg er een voor $ 20 in plaats daarvan.
Batterij vervangen en bericht weg.
Ik hoop dat dit iemand met vergelijkbare problemen helpt.

Proost!
JLR kon de fout niet vinden totdat ik je bericht zag. Ik heb de 2013 Evoque 2.2 Diesel Dynamic 6 versnellingen. Kocht de batterij bij de dealer en verving de hulpaccu en alles werkt nu. Geweldige post, bedankt.
 
21 - 40 of 100 Posts