Evoque Owners Club banner

1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter #1
Hoy iedereen,Bij deze wil ik iedereen die de Nederlandse taal machtig is uitnodigen om hier ook nog even zijn verhaal uit de doeken te doen.
Ik denk bv. aan;

-type wagen (kleur, extra's, enz...)
-besteldatum / leveringsdatum
-locatie van de bestelling
-dealer, krijg je info op regelmatige basis?
-type velg en bandenmerk (blijkt random te werken...)
-ideeën? vuur maar af.

Ikzelf bestelde m'n wagen bij Metropool Noord, Merksem op 2 november 2011 en kreeg na navraag via mail te horen dat de wagen begin maart geleverd zal worden.
Communicatie blijkt niet hun sterkste punt te zijn. Enkel na het versturen van een mailtje kreeg ik wat info en deze blijft nog steeds zeer schaars. jammer

Wens jullie allen het allerbeste.
schrijf ze !

·
Registered
174 Posts
Mijn beurt :)
Na 5 maanden wachten heb ik eindelijk mijn speeltje binnen!
http://evoqueownersclub.co.uk/forum/my-td4-firenze-prestige_topic1363.html#10444

Besteldatum: 02/01/2012
Levering: 15/05/2012 (aangekomen op 28/04 zonder papieren en zelf ook in het buitenland gezeten)
Dealer: Hergon Leuven, geen informatie gekregen, maar wel altijd snel antwoord op mijn mails.
Velgen: stijl 5 standaard prestige
Banden: Continental

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter #3
Cedric,

Mooie (gewaagde) kleurcombinatie.
Wens je het allerbeste met de wagen en heel veel rijplezier.

Welk type motor zit er onderin? valt het verbruik mee?

groetjes, pascal

·
Registered
174 Posts
Hallo Pascal,
Het is een TD4 automaat, dus een 2.2 diesel van 150pk. Voorlopig valt het verbruik tegen,9.3l terwijl ze in hun reclame 6.7l adverteren. Dat zal nog wel lichtjes verbeteren vermoed ik, maar ik moet wel toegeven dat ik de auto ook niet erg zacht behandel.

Op de autosnelweg zit ik meestal aan 130 terwijl ik gelezen heb dat de beste resultaten toch rond de 110km/u liggen. Voorlopig geniet ik er nog iets teveel van en zal later wel eens testen hoe ik het verbruik wat meer onder controle kan houden.

By the way, de dealer is ook niet slecht. De uitleg was degelijk, maar er was geen champagne, bloemen of een volle tank bij. Toen ik zei dat ik interesse had in een landrover experience day heeft hij mij op het lijstje gezet voor de uitnodigingen. Ze bieden dat niet standaard aan, omdat het hun een goeie 400 euro kost en sommige mensen niet kwamen opdagen in het verleden. Ik mag dus in september eens gaan rijden.

Groeten,

Cedric

·
Registered
3 Posts
Hallo evoquers,

Ik bestelde de mijne 19 dagen na die van u, Cedric (21/01/2012), meerbepaald in Kortrijk. Maar nogniks gehoord dat ze 'm aan 't bouwen zijn, laat staat dat ie aangekomen zou zijn. Enfin, de eerlijkheid gebiedt me toe te geven dat de verkoper hem ook maar beloofde tegen eind augustus - begin september.

O ja, even duiden wat ik bestelde : RRE eD4 Pure, 5-doors, Barolo Black, Ebony Interior,Pure Tech Pack, HDD navigation, LED-mistlichten, trekhaak.

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter #6
Van harte welkom Yann

Je zal dus (helaas) nog even geduld moeten uitoefenen... maar dat zal beloond worden.
Ikzelf geniet sinds februari iedere dag, en heb tot op heden geen gebreken vastgesteld.
Kleur = vette keuze. Leuk om een kameleon voor de deur te hebben staan :)
Heb net zoals Cedric voor een automaat gekozen en hoewel ikzelf ook een zware voet heb komt mijn gemiddeld verbruik ietsje korter bij de gegevens van de boekjes uit nl. 8,1/100km.

Groeten,

Pascal

·
Registered
3 Posts
De kleur is 't enige wat ik niet zelf koos. Dat deden mijn vrouwelijke gezinsleden
.

Ik koos eD4 vooral voor dat lage verbruik en die lage CO2-uitstoot. Mijn huidige Saab verbruikt zowat 6,5 l/100 km. Ik hoop straks lager te scoren.

·
Registered
174 Posts
En hoe zit het ermee? :)

Het verbruik zit na een goeie 20.000km nog steeds rond de 9.5 gemiddeld, zonder op het verbruik te letten. Het verkeer in Brussel zit er ook wel voor een stuk tussen. Morgen een afspraak maken voor het eerste onderhoud. We zijn alweer een jaartje verder!
Heeft er iemand winterbanden gekocht? Ik heb nog niet kunnen investeren in een set, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de M+S continental banden tijdens afgelopen winter.

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter #9
Hoy Cedric, Hallo iedereen,Tijdje geleden...
Ben net zoals jij aan het denken om tegen de volgende winter een setje velgen en winterbanden aan te schaffen, maar twijfel nog steeds want na deze strenge winter ben ik over het algemeen tevreden qua veilig rijden met de Michelin Latitude sport op m'n 20" velgen.
Voor een degelijke set (velgen & winterbanden) moet je al snel rekenen op een ‚¬1500...
Dik 25000Km op de teller, nog steeds een zware voet
en een gem. verbruik van 8.2L. Dus geen klagen.
Als er iemand toevallig een goed (lees goedkoop) adresje weet voor de aanschaf van een wintersetje hoor ik het graag.
Prettige verderzetting en genieten maar.

·
Registered
174 Posts
Ik hoor het adresje ook graag, maar als ik zie wat er allemaal aan fake materiaal omgaat heb ik toch een beetje mijn bedenkingen om voor te goedkope velgen te gaan, niet in het minst omdat de wagen toch al iets zwaarder weegt. Ik ben eventueel aan het twijfelen om voorlopig enkel voor de banden te gaan en die te wisselen. Dat zijn dan wel 19" en dan zit ik rond dezelfde prijs.

·
Registered
174 Posts
Net mijn eerste onderhoud gehad, 22.000km op de teller. Het heeft me 332 euro gekost, 2 uur werk was 130 euro. Net geen 100 euro aan olie. De rest was btw en wat filters.

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter #12
onderhoud 11 februari 2013

werkuren : 137
luchtfilter : 21
pollenfilter : 19
diagnosetest : 25
motorolie : 115
oliefilter : 12
dieselboost : 20
airco refresher : 19
kleine prullen + BTW = totaal 474 Eurokes

euh, zal dringend ne keer met mijnen garagist moeten spreken

Bwahaha, nog steeds super tevreden zenne (van de wagen, niet v/d onderhoudskostprijs!)

groetjes

·
Registered
174 Posts
Vreemd dat ze voor een diagnosetest 25 euro aanrekenen. Je zou zeggen dat dit in de werkuren zit. Mijn detail:FID4142 olie: 94,55
LR001247 oliefilter: 12,17
LR019589 microfilter: 19,48
STC4687 reinigingsmiddel ruiten: 6,53
LR006295: pakkingring - olieaftapplug: 2
klein materiaal: 5,17
milieubijdrage afvalverwerking: 5,39
uren: 129,15
btw: 57,63

Bij u hebben ze precies wel sneller gewerkt.

Ik ben ook nog steeds tevreden. Een lift gekregen van mijn baas in zijn BMW X1 nadat ik de auto afgeleverd had. Het is toch niet hetzelfde :)

·
Registered
17 Posts
Hallo allemaal,

Ik heb een Fuji Si4 dynamic in bestelling en omwille van de slechte wegen in België heb ik 19" velgen (style 13) genomen.

Nu heb ik een Evoque gezien met zwarte 20" velgen en dit vind ik super sportief.

Wat is jullie ervaring met 20" velgen op de Evoque in België aub ?

·
Registered
108 Posts
Discussion Starter #15
Hallo,

Ikzelf rij sinds maart 2012 in een TD4 (Havana) prestige met 20" velgen type 6 onder.
Kocht later een setje 18" met winterbanden aan en heb niet echt het gevoel dat het harder en stugger rijden is met de 20"ers onder de jas.
De ophanging van een Evoque kan je natuurlijk niet vergelijken met bijvoorbeeld een hydraulische ophanging.
De zetels zijn fenomenaal en ikzelf ben (rij nogal sportief) na 50000km nog steeds super blij met mijn keuze.
Ik wens je alvast heel veel (rij)plezier en succes met je aankoop.

Welkom in de 'club'

met vriendelijke groet

ps:19""� LICHTMETALEN VELGEN MET 10 SPAKEN IN DIAMOND TURNED-AFWERKING ""“ STYLE 13
is een zeer mooie velg

·
Registered
1 Posts
Hoi allemaa,
Al een maand in het bezit van een evoque..
Wachttijd bijna 6 maanden maar de moeite waard!
Evoque td4, phoenix orange!black pack, 20 inch style 5
Tot nu toe heel tevreden
Spijtig dat mijn foto's te groot bestand vormen

1 - 16 of 16 Posts