Evoque Owners Club banner

Czy istnieje mobilna aplikacja OBD?

22K views 26 replies 9 participants last post by  MIHK  
#1 ·
Czy ktoś zna mobilną aplikację diagnostyczną dla OBD? Mam kilka dongle'i z innych samochodów, ale jeśli istnieje aplikacja specyficzna dla JLR, może ona wykonywać bardziej specyficzne funkcje związane z Evoque.
 
#4 ·
Coś tam jest, ale nie wiem co....przepraszam. Mój lokalny niezależny warsztat zresetował kontrolkę serwisową za pomocą klucza sprzętowego i iPada, który był połączony bezprzewodowo, było to oprogramowanie specyficzne dla JLR i miało zdjęcia każdego modelu Land Rovera na stronie głównej, co jest bardzo przydatne, ponieważ nie znam jego nazwy...ale jeśli je znajdziesz, również jestem zainteresowany. :unsure::unsure:
 
  • Like
Reactions: 9492
#6 ·
Ok, zrobiłem trochę badań, ekran, który widziałem, wyglądał jak ekran główny diagnostyki iLand, ale wydaje się być przeznaczony dla pojazdów z Ameryki Północnej??
 
#7 ·
#8 ·
Możesz być zainteresowany tym wątkiem DS - używanie OBD + aplikacji do monitorowania DPF/Regeneracji między innymi:

 
#12 ·
Możesz być zainteresowany tym wątkiem DS - używanie OBD + aplikacji do monitorowania DPF/Regeneracji między innymi:

Ciekawy wątek (wymagany anorak i schowek ;)).
Mam już adapter Bluetooth OBDII (ELM327), którego używam od lat w moim motocyklu, więc myślę, że wypróbuję jedną z aplikacji na Androida.
Zakładam, że mój 18MY jest typu Pathfinder, więc przypuszczam, że te aplikacje nie pozwolą mi zresetować takich rzeczy jak BMS lub serwis olejowy?
Do tej pory nie udało mi się znaleźć niezależnego JLR (innego niż stare typy Defender) tutaj w Kornwalii, nie mam ochoty płacić cen dealerskich. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: 9492
#10 ·
Wygląda dobrze. W zależności od tego, do czego chcesz go użyć, po prostu sprawdź, czy zresetuje wskaźnik serwisowy. Może to być problematyczne po późniejszych aktualizacjach oprogramowania, pomimo kilku, które wypróbowałem i które twierdziły, że wykonują tę funkcję, ale tak naprawdę tego nie robiły. 🙁 Jeden z nich spowodował pojawienie się komunikatów o błędach. ☹☹ Jeśli Foxwell zresetuje usługi, kupię jeden. (Mówi, że tak - ale inni też tak mówili).
 
#11 ·
A co z iiD od Gap Diagnostics, było tu kilka razy wspominane, myślę, że PowerfulUK też go używa
 
#14 ·
Mam również skaner OBD2, którego używam w moim motocyklu. (UniCarScan USCI 2000) Więc dzisiaj pomyślałem, że przyjrzę się kilku kompatybilnym aplikacjom na Androida, ponieważ szukam wszelkich odczytów, których być może będę mógł użyć do monitorowania regeneracji DPF. Wypróbowałem kilka aplikacji, niektóre nawet nie działały, a inne się połączyły, ale nic poza podstawami. IIDControl (rzekoma aplikacja Landrovera, ale potrzebujesz specjalnego narzędzia - OBD2 to nie jest) DashCommand Obd Mary OBDLink (działa tylko z własnymi urządzeniami OBD2) ScanMaster (jak sugerowano na podstawie mojej marki OBD2 UniCarScan) Co zaskakujące, ScanMaster miał jakieś dane, z których nie mogę się połapać, poza tym, że jestem na właściwej drodze... To nie są „wartości na żywo”, z tego co udało mi się zebrać.
 
#16 ·
Rozumiem. (y)
Działa na moim iPhonie i adapterze ELM327 OBD WiFi.
 
#17 ·
Również motocyklista, który używał OBD2/TuneECU w kilku Triumphach, które miałem przez lata, całkowicie nieistotne dla powyższego - i poniższego.... Interesuje mnie, czy ktoś, kto używał skanera OBD2, doświadczył następnie nadmiernego rozładowania akumulatora (po usunięciu skanera)? Prawdopodobnie nie zostałoby to zauważone, chyba że samochód stoi przez kilka dni. Może to być czysty przypadek z uszkodzonym akumulatorem, ale....
  1. Kilka miesięcy temu mój Evoque poszedł na pierwszy przegląd techniczny, po czym stał w moim garażu przez kilka dni, a napięcie spadło do <4V. Człowiek z AA powiedział, że akumulator wymaga wymiany, dealer powiedział, że nie, zaktualizowali oprogramowanie i naładowali akumulator, mówiąc, że pojemność jest lepsza niż 80%. Mam pewne podejrzenia, czy podczas przeglądu technicznego podłączyli się do OBD i wpłynęło to na coś, co spowodowało rozładowanie.
  2. Od tego czasu podłączyłem monitor baterii Bluetooth BM2, który monitoruje 24/7 (co polecam - rozładowanie jest minimalne przy 1,5 mA). Akumulator był w miarę dobry przez kilka tygodni i mogłem zobaczyć wykresy pokazujące umiarkowany spadek napięcia
  3. Potem pobawiłem się skanerami OBD - OBD Fusion i Car Scanner. OBDFusion jest najładniejszy i najbardziej konfigurowalny, ale połączenie za każdym razem jest długotrwałe. CarScanner łączy się znacznie lepiej, jego pulpit nawigacyjny jest trudniejszy do skonfigurowania i mniej ładny, ale prawdopodobnie ten, którego będę się trzymał.
  4. Po użyciu portu OBD zauważyłem zwiększone rozładowanie akumulatora, prawdopodobnie w tempie podobnym do tego tuż po przeglądzie technicznym. Zastanawiam się więc, czy te rzeczy są ze sobą powiązane, czy też są tylko przypadkowe z uszkodzonym akumulatorem.
  5. W zeszłym tygodniu zdecydowałem się założyć nowy akumulator (z Tayna - używałem ich wcześniej - doskonała cena i dostawa - polecam). Nie zawracałem sobie głowy zabieraniem go do dealera w celu zresetowania BMS i wszystko wydaje się być w porządku. Napięcie jest stale wyższe, a spadek pomijalny, więc jestem pod wrażeniem i szczęśliwy, zostawię go na kilka tygodni, aby się ustabilizował i obserwował, zanim spróbuję ponownie bawić się skanerem OBD.
Zatem do czasu, aż za kilka tygodni ponownie spróbuję skanera OBD, mnóstwo pytań - żadnych odpowiedzi. Evoque to MY18 i wierzę, że potrzebuje Pathfinder do resetowania BMS/serwisu olejowego itp. (co jest do bani), więc może to negatywnie wpływać na podłączanie skanerów OBD? Istnieje również możliwość, że proste odłączenie akumulatora mogło zatrzymać problem z rozładowaniem (a nie nowy akumulator)?
 
#18 ·
Co ciekawe, to rozładowanie akumulatora po OBD dotyczy F-Type, zwykle w połączeniu z ciągłym świeceniem światła awaryjnego. Coś ma związek z nieprawidłowym zamknięciem sesji. Ponieważ jest to ten sam system we wszystkich pojazdach JLR, nie trzeba wiele zakładać, że może to również dotyczyć Evoque!

Odłączenie akumulatora zwykle rozwiązuje problem.

Dotyczy tylko nowszych wersji InControl, a nie starszych modeli (ok. 2011-2016).
 
#19 ·
Dzięki @PhilSkill, dokładnie to info, którego szukałem, zdaje się potwierdzać moje podejrzenia. Moi lokalni złodzieje to banda kretynów, prawie na pewno podłączyli OBD podczas przeglądu technicznego i nie wyłączyli go prawidłowo, co doprowadziło do kłopotów z LRAssist/AA/wezwaniami do serwisu i brakiem transportu przez 3 dni. Dealer twierdził, że zaktualizował jakieś oprogramowanie, co może być prawdą, ale tak naprawdę tylko krył swoje tyłki, jak się wydaje. :rolleyes: Więc kupno nowego akumulatora prawdopodobnie nie było konieczne, ale i tak się cieszę, poprawiony poziom napięcia jest zauważalny zarówno w spoczynku, jak i podczas rozruchu, również Ctek MXS5 pokazuje inną krzywą ładowania.

Kilka przykładów dla wszystkich geeków (zaczerpnięte z monitora baterii BM2)....

7362
7363

Przykłady powyżej - stary akumulator z włączonym silnikiem - ładowanie wydaje się dziwne w pierwszym

7364

Stary akumulator - kilka uruchomień silnika, a następnie ładowanie Ctek od ok. 14:15
Początkowo powolny wzrost, narastający, a następnie spadek do trybu konserwacji po 5 godzinach.


7365
7366
7367

Nowy akumulator z włączonym silnikiem, a następnie zatrzymanie silnika, a następnie 2 godziny później

7368

Nowy akumulator - prawie natychmiastowy znaczny wzrost napięcia, 8,5 godziny do pełnego naładowania i trybu konserwacji
(To było po kilku dniach nieużywania w moim garażu).

Więc znacząca różnica między 3-letnim akumulatorem oem uznanym za nadający się do użytku przez dealera JLR, nowy akumulator to ta sama specyfikacja Varta z Tayna.
 
  • Like
Reactions: Muffking
#22 ·
Tak, to MY18. Zatem z tego, co @PhilSkill powiedział (post #18), chociaż mogę mieć więcej informacji, jest to dla mnie nieskuteczne, ponieważ użycie portu OBD powoduje problem z rozładowaniem akumulatora. Więc projekt porzucony dla mnie, jak się wydaje. Najwyraźniej JLR używa teraz własnego oprogramowania Pathfinder, które wiąże mnie z dealerem LR lub dedykowanym niezależnym serwisem. Nie można nawet zresetować serwisu olejowego bez nich i nie ma w pobliżu odpowiednich niezależnych serwisów. :mad:
 
#23 ·
Tak, to MY18. Zatem z tego, co @PhilSkill powiedział (post #18), chociaż mogę mieć więcej dostępnych informacji, jest to dla mnie nieskuteczne, ponieważ użycie portu OBD powoduje problem z rozładowaniem akumulatora. Wygląda więc na to, że projekt został dla mnie porzucony. Najwyraźniej JLR używa teraz własnego oprogramowania Pathfinder, które wiąże mnie z dealerem LR lub dedykowanym niezależnym. Nie można nawet zresetować serwisu olejowego bez nich i nie ma w pobliżu odpowiednich niezależnych. :mad:
Hej @Col_C

Ja też mam 2018, mam go dopiero kilka tygodni i dopóki nie zobaczyłem twojego postu, próbowałem używać skanera samochodowego z donglem Bluetooth OBD2 (VGate icar Pro), który ma tryb wyłączenia po 5 minutach od wyłączenia samochodu. Działał, sprawdziłem go i pomyślałem, że jest ok, ale potem to zobaczyłem i pomyślałem, że lepiej sprawdzić akumulator...

Mój nigdy nie był wymieniany i odczytywał 12,52 V. Sprawdziłem go dziś rano i było 12,29 V, więc na wszelki wypadek usunąłem mój dongle obd2 i odłączyłem ujemny zacisk od akumulatora.

Zanim miałeś monitor akumulatora, jak określiłeś problem z poborem mocy (mam nadzieję, że przed całkowitymi awariami i wezwaniami?) Mój był w garażu, aby naprawić problem z temperaturą i oczywiście również używali OBD2.

Teraz naprawdę nie jestem pewien, czy mogę nadal używać dongla, mimo że wyłącza się po 5 minutach po tym, jak zwróciłeś uwagę na ten problem (było po statusie regeneracji dpf jak wszyscy).

Pozdrawiam
 
#24 ·
Cześć, przepraszam za wtrącanie się, ale spadek o 0,2-0,3 V jest normalny w nocy.
Samochód ładuje się powyżej 14 V, a pomiar wkrótce po wyłączeniu daje wyższy odczyt niż po ustabilizowaniu się przez noc, ale powinien być wtedy dość stabilny.
IMHO obserwowałbym to przez dłuższy czas, zanim zdecydowałbym, że masz pobór prądu.
 
  • Like
Reactions: MIHK
#25 ·
Cześć, przepraszam za wtrącanie się, ale spadek o 0,2 0,3 wolta w nocy jest normalny.
Samochód ładuje się powyżej 14 V, a pomiar wkrótce po wyłączeniu daje wyższy odczyt niż po ustabilizowaniu się w nocy, ale powinien być wtedy dość stabilny.
IMHO obserwowałbym to przez dłuższy czas, zanim zdecydowałbym, że masz pobór mocy.
Cześć @Binty Wcale nie, dzięki wielkie za wtrącenie się.
Wyjąłem minus jako środek ostrożności.

Twoja rada jest absolutnie słuszna, mam nadzieję, że to tylko wahania w zakresie wieku akumulatora, jak zauważasz, nadal może tak być.

Starannie wybrałem swój klucz sprzętowy obd2, który wyłącza się prawidłowo po 5 minutach i na pewno tak robi, ponieważ obserwowałem i testowałem go. Chcę sprawdzić status regeneracji dpf itp., więc mam nadzieję, że nadal mogę.

Przetestuję napięcie ponownie później (jeśli przestanie padać) i zamierzałem ponownie naładować akumulator na noc i kontynuować odczyty.

Rozważałem zakup monitora baterii BM2, który @Col_C dostał, aby mieć to na oku, ale wydaje się, że jest wiele różnych chińskich wariantów?