Evoque Owners Club banner
21 - 40 of 64 Posts
12 maanden geleden
Philskil heeft de andere dag een jonge dame geholpen door de batterij te resetten, het werkte en bracht de auto weer in sync.
Hier zijn zijn instructies

@Nat probeer je dit nog steeds zelf op te lossen?

Ben je in staat om de batterijkabel te verwijderen? Zo ja, dan kun je alleen de zwarte draad verwijderen en deze met niets anders aanraken, dus verwijder de zwarte kabel, dat is de grote ronde connector die met een kleine bout is vastgeklemd en houd deze in de lucht, ik zou het eerst een paar minuten proberen, vervangen en testen, als dat niet werkt, probeer hem dan in iets isolerends te wikkelen, zoals een doek, en laat hem een half uur liggen voordat je hem terugplaatst (dit zou de auto hard moeten resetten). Raak de rode connector op geen enkel moment met iets aan.

Alleen het verwijderen van de batterij zou de auto niet moeten verstoren, maar het wissen van al het geheugen (een Hard reset) zal hopelijk alles weer synchroniseren als een lege batterij wat i heeft veroorzaakt.

Juist .... als het nieuw voor je is en al een tijdje heeft stilgestaan, kan het een lichte stroomafname van de batterij zijn, dit is wat er met Nats is gebeurd .... dit betekende dat de sloten niet meer synchroon liepen, ze heeft de voorgestelde reset gedaan en het werkte ... Ik heb net de thread gelezen ....

Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum :)
Ik ben net terug van mijn lokale garage, behoorlijk geïrriteerd.
De afgelopen week gaat mijn bestuurdersdeur van buitenaf niet meer open - ik moet de passagiersdeur openen, op de stoel springen en de bestuurdersdeur handmatig van binnenuit ontgrendelen.
Helaas is het vergrendelen van de auto nog lastiger: ik moet het zilveren deel van de sleutelhanger verwijderen, de handmatige sleutel eruit halen, de slotafdekking op de deur van mijn auto verwijderen en de auto handmatig vergrendelen! Ik moet dit elke keer doen als ik de auto vergrendel - wat een hoofdpijn!
Mijn lokale garage in Noord-Londen - een gerespecteerde onderneming die ik al jaren gebruik - heeft me meer dan £ 300 aangeboden voor een diagnose en reparatie. Ze vertelden me ook dat dit een veelvoorkomend probleem is met Range Rovers en dat ze dit probleem dit jaar al meerdere keren hebben vastgesteld.
Mijn auto valt helaas buiten de garantie; Ik heb hem in 2014 nieuw gekocht en de garantie is vorig jaar verlopen.
Ik ben behoorlijk geïrriteerd omdat dit duidelijk een fabricagefout is. Ik heb niets aan de deur gedaan dat dit zou kunnen hebben veroorzaakt. Ik ben echt niet blij om de aanzienlijke som van meer dan £ 300 uit te geven voor iets dat een fabricageprobleem van Range Rover lijkt te zijn, aangezien het zo'n wijdverbreid probleem is.
Kan iemand oplossingen hiervoor voorstellen?
Mijn auto is voor de 2e keer in 3 maanden, het kostte me £ 300 voor de vervanging van het bestuurdersdeurslot en ze zeggen dat het passagiersslot vervangen moet worden voor iets minder dan £ 300. Bovendien is me verteld dat er mogelijk een probleem is met een van de achterdeursloten. Nadat ik de auto 4,5 jaar heb gehad, minder dan 30.000 mijl vanaf nieuw heb gereden en talloze terugroepacties heb gehad voor zogenaamde andere fabricageproblemen en andere kleine problemen, heb ik besloten dat de tijd rijp is om te verkopen. Het wordt zeker geen andere Range Rover/Land Rover of Jaguar.

Hallo Sammie
Dat is een goede vraag.
Domme vraag, maar ik neem aan dat je hebt geprobeerd om van binnenuit te openen, aan de lederen handgreep te trekken om de druk van het vergrendelingsmechanisme te halen?
Het is ongebruikelijk als het belangrijkste mechanische deel van het slot faalt.

12 maanden geleden
Philskil hielp de andere dag een jonge dame door de batterij te resetten, het werkte en bracht de auto weer in sync.
Hier zijn zijn instructies

@Nat probeer je dit nog steeds zelf op te lossen?

Ben je in staat om de batterijkabel te verwijderen? Zo ja, dan kun je alleen de zwarte draad verwijderen en deze met niets anders aanraken, dus verwijder de zwarte draad, dat is de grote ronde connector die met een kleine bout is vastgeklemd en houd hem in de lucht, ik zou het eerst een paar minuten proberen, vervangen en testen, als dat niet werkt, probeer hem dan in iets isolerends te wikkelen, zoals een doek, en laat hem een half uur liggen voordat je hem terugplaatst (dit zou de auto hard moeten resetten). Raak de rode connector op geen enkel moment met iets aan.

Alleen het verwijderen van de batterij zou de auto niet moeten verstoren, maar het wissen van al het geheugen (een Hard reset) zal het hopelijk weer in sync brengen als een lege batterij wat i heeft veroorzaakt
Ik zal dat nu proberen, bedankt voor je hulp

Sorry, moest een rit van 400 km maken.
Reset werkte niet voor mijn deursloten, geen fouten op de garage OBD-lezers (3 verschillende) software,
Dus ging ik een vriend halen die een Snap-on OBD-lezer heeft met de vorige maand bijgewerkte software die net nieuw is geïnstalleerd en kijk, nu staat er:

"Deurmodule-Bestuurdersdeur code 1"
"Fout B1C39-29"
"Sleutelschakelaar ongeldig"

Dus ik ben er nu zeker van dat het de bestuurdersdeurmodule is en niet de monteur.
Dit is voor de 2 pieptonen en geen knipperen van de indicatoren bij het vergrendelen met de afstandsbediening.

Sorry, moest een rit van 400 km maken.
Reset werkte niet voor mijn deursloten, geen fouten op de OBD-lezers van de garage (3 verschillende) software,
Dus ging ik naar een vriend die een Snap-on OBD-lezer heeft met de vorige maand bijgewerkte software die net nieuw is geïnstalleerd en kijk:

"Deurmodule-Bestuurdersdeur code 1"
"Fout B1C39-29"
"Sleutelschakelaar ongeldig"

Dus ik ben er nu zeker van dat het de bestuurdersdeurmodule is en niet de monteur
Dit is voor de 2 pieptonen en het niet knipperen van de indicatoren bij het vergrendelen met de afstandsbediening.
nu waar is de bestuurdersdeurmodule gevestigd, bedankt voor de hulp

Klinkt heel dom, maar de mijne ging en assistentie kwam eruit.... kwam los van de kleine grommet in de deur ter hoogte van de hendel, spoot het in met siliconenspray terwijl ik de hendel op en neer bewoog, deed de grendels ook, sindsdien prima... de moeite waard om te proberen voordat je alles demonteert en geld uitgeeft

Hoi en welkom!
Ik had dit probleem afgelopen winter! Ik belde JLR assist, het probleem werd opgelost door een siliconenspray (WD40 heeft een siliconenversie) op de deurvergrendeling te spuiten! Als je op de deur kijkt als hij open is, zit er een klein zwart dopje bij de vergrendeling, verwijder deze en spuit erin met de meegeleverde verlengsproeier, en alle andere onderdelen die toegankelijk zijn voor het vergrendelingsmechanisme!
Dit werkte voor mij en is sindsdien prima, succes
Donna, jij bent het weer, je bent een SCHAT! Ik ben het meisje wiens Evoque-stuurhuis is geknapt... nu wil LR nog eens £300 van me voor defecte deuren, omdat mijn auto dezelfde problemen heeft als deze meneer noemde. Ik verkoop de auto deze maand, kan niet WACHTEN om hem terug te geven, het heeft me zoveel stress en reparaties bezorgd

De voordeur {bestuurderskant, links} van mijn evoque 2014 vergrendelt niet. Ik bereid me voor om het te doen en ben klaar met een nieuwe accentuator. De zeer nuttige video hierboven toont twee kabels op de accentuator, maar mijn nieuwe accentuator toont voorziening voor drie kabels. Zullen er drie kabels zijn als ik de deurkaarten verwijder? Kan iemand helpen?

21 - 40 of 64 Posts